Diplomová práce se zabývá problematikou kompetencí manažera. Zaměřuje se na osobnost manažera, jeho funkce a role v podniku či předpoklady pro jeho práci. S tím úzce souvisí jeho kompetence v organizaci, komunikace s podřízenými a vznikající možné konflikty či problémy samotného manažera. Druhá část práce je věnována dotazníkovému šetření, jehož cílem bylo zjistit, jaké kompetence jsou pro manažery nejdůležitější a co považují za základ úspěchu své práce.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the competence of the manager. It focuses on the personality of the manager, his / her role and role in the enterprise, or the prerequisites for his / her work. This is closely related to his competence in organizing, communicating with subordinates and emerging possible conflicts or problems of the manager himself. The second part of the thesis is devoted to the questionnaire survey, whose aim was to find out what competencies are the most important for the managers and what they consider to be the basis of the success of their work.
Diplomová práce se zabývá problematikou kompetencí manažera. Zaměřuje se na osobnost manažera, jeho funkce a role v podniku či předpoklady pro jeho práci. S tím úzce souvisí jeho kompetence v organizaci, komunikace s podřízenými a vznikající možné konflikty či problémy samotného manažera. Druhá část práce je věnována dotazníkovému šetření, jehož cílem bylo zjistit, jaké kompetence jsou pro manažery nejdůležitější a co považují za základ úspěchu své práce.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the competence of the manager. It focuses on the personality of the manager, his / her role and role in the enterprise, or the prerequisites for his / her work. This is closely related to his competence in organizing, communicating with subordinates and emerging possible conflicts or problems of the manager himself. The second part of the thesis is devoted to the questionnaire survey, whose aim was to find out what competencies are the most important for the managers and what they consider to be the basis of the success of their work.
Cílem práce je analýza manažerských kompetencí a funkcí v podniku se zaměřením na faktory důležité pro řízení a identifikace možných problémů spojených s řídící funkcí. Součástí práce je dotazníkové šetření zabývající se praktickými zkušenostmi managerů s řídící funkcí a vyhodnocení tohoto šetření.
Osnova:
- Osobnost manažera.
- Základní kompetence manažera.
- Komunikace s podřízenými.
- Syndrom vyhoření.
- Dotazníkové šetření.
- Vyhodnocení dotazníkového šetření.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza manažerských kompetencí a funkcí v podniku se zaměřením na faktory důležité pro řízení a identifikace možných problémů spojených s řídící funkcí. Součástí práce je dotazníkové šetření zabývající se praktickými zkušenostmi managerů s řídící funkcí a vyhodnocení tohoto šetření.
Osnova:
- Osobnost manažera.
- Základní kompetence manažera.
- Komunikace s podřízenými.
- Syndrom vyhoření.
- Dotazníkové šetření.
- Vyhodnocení dotazníkového šetření.
Seznam doporučené literatury
BARON, Marcin, Artur OCHOJSKI a Adam POLKO. Economics and strategic management of local public services in Central Europe: towards multidisciplinary analysis of infrastructure and service costs. Prague: Institute of Sociology, Academy of Sciences of the Czech Republic, 2014. ISBN 978-80-7330-253
BEDNÁŘ, Vojtěch. Konflikty ve firmách: příčiny, následky, řešení. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-347-2.
PRIEß, Mirriam. Jak zvládnout syndrom vyhoření: najděte cestu zpátky k sobě. Přeložil Iva MICHŇOVÁ. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5394-2.
SUCHÝ, Jiří, P.PAPÁNEK a P.NÁHLOVSKÝ. Šest pilířů manažerského úspěchu: jak je posilovat, rozvíjet a využívat v manažerském i osobním životě. Praha: Grada, 2016. Manažer (Grada). ISBN 978-80-247-5868-8.
ULRICH, David, W. Norman SMALLWOOD a Kate SWEETMAN. Kodex lídrů: pět základních pravidel vedení lidí. Přeložil Tomáš PIŇOS. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-375-5.
Seznam doporučené literatury
BARON, Marcin, Artur OCHOJSKI a Adam POLKO. Economics and strategic management of local public services in Central Europe: towards multidisciplinary analysis of infrastructure and service costs. Prague: Institute of Sociology, Academy of Sciences of the Czech Republic, 2014. ISBN 978-80-7330-253
BEDNÁŘ, Vojtěch. Konflikty ve firmách: příčiny, následky, řešení. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-347-2.
PRIEß, Mirriam. Jak zvládnout syndrom vyhoření: najděte cestu zpátky k sobě. Přeložil Iva MICHŇOVÁ. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5394-2.
SUCHÝ, Jiří, P.PAPÁNEK a P.NÁHLOVSKÝ. Šest pilířů manažerského úspěchu: jak je posilovat, rozvíjet a využívat v manažerském i osobním životě. Praha: Grada, 2016. Manažer (Grada). ISBN 978-80-247-5868-8.
ULRICH, David, W. Norman SMALLWOOD a Kate SWEETMAN. Kodex lídrů: pět základních pravidel vedení lidí. Přeložil Tomáš PIŇOS. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-375-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem: Manažerské kompetence jako základní předpoklady pro výkon funkce manažera
Otázky dle posudku vedoucího DP:
1. Popište a vysvětlete obsah dovednostních kompetencí.
2. Jak ovlivňuje současné turbulentní prostředí práci manažera?
Otázky dle posudku oponenta DP:
1. Vyskytly se v rámci Vašeho výzkumu nějaké, které Vás osobně překvapily svou relativně nízkou četnost?
2. V práci je zmíněna 360stupňová zpětná vazba?
3. Vysvětlete pojmy kompetence, schopnost, znalost a dovednost. Jaký je mezi nimi vztah?
4. Považujete získávání dalšího vzdělávání za dostačující v osobním rozvoji manažera?
Studentka na otázky reagovala ke spokojenosti komise.
Komise položila následující otázky:
Jakým způsobem byly rozesílány dotazníky? Jaká byla návratnost dotazníků?
Jaký je přínos diplomové práce?
Studentka na otázky reagovala.