Má bakalářská práce přináší informace o mentorkém kurzu, spolupráci studentů s mentory a spolupráce vzdělávací instituce s mentory. Má dvě hlavní části. Teoretickou, která obsahuje pět kapitol, a výzkumnou.
První kapitola teoretické části vysvětluje, co je to mentoring. Následující kapitola se věnuje mentorům ( sestrám s absolvovaným mentorským kurzem) a mentee ( studentům). Dále se zmiňuji o historii mentoringu a mentoringu ve zdravotnictví. V poslední kapitole teoretické části se zabývám problematikou mentorského kurzu.
Praktická část se zabývá metodikou sběru dat a popis získaných dat. Na konci práce je diskuze vztahující se k výzkumu a závěr práce.
Součástí mé bakalářské práce jsou přílohy, které doplňují některé kapitoly.
Annotation in English
My bachelor´s work brings informations about mentoring course, cooperation of students and mentors and cooperation of educational institutions with mentors. It consists of two main parts. The theoretical one containing five chapters and the practical one.
The first chapter of the theoretical part explains what mentoring is. Following chapter is focused on mentors ( nurses who went throught the mentoring course) and on mantees (students). Then history of the mentoring and the mentoring in the health services are mentioned. The last chapter of the theoretical part deals with the problems associated with the mentoring course.
The practical part deals with the methodology of data collection and description of the collected data. In the end of my work there is a discussion related to the research, and the conclusion of the work.
There are also enclosures, which aim to complete some chapters.
Keywords
mentor, učitel, vzdělávání, mentorství, mentorský kurz
Má bakalářská práce přináší informace o mentorkém kurzu, spolupráci studentů s mentory a spolupráce vzdělávací instituce s mentory. Má dvě hlavní části. Teoretickou, která obsahuje pět kapitol, a výzkumnou.
První kapitola teoretické části vysvětluje, co je to mentoring. Následující kapitola se věnuje mentorům ( sestrám s absolvovaným mentorským kurzem) a mentee ( studentům). Dále se zmiňuji o historii mentoringu a mentoringu ve zdravotnictví. V poslední kapitole teoretické části se zabývám problematikou mentorského kurzu.
Praktická část se zabývá metodikou sběru dat a popis získaných dat. Na konci práce je diskuze vztahující se k výzkumu a závěr práce.
Součástí mé bakalářské práce jsou přílohy, které doplňují některé kapitoly.
Annotation in English
My bachelor´s work brings informations about mentoring course, cooperation of students and mentors and cooperation of educational institutions with mentors. It consists of two main parts. The theoretical one containing five chapters and the practical one.
The first chapter of the theoretical part explains what mentoring is. Following chapter is focused on mentors ( nurses who went throught the mentoring course) and on mantees (students). Then history of the mentoring and the mentoring in the health services are mentioned. The last chapter of the theoretical part deals with the problems associated with the mentoring course.
The practical part deals with the methodology of data collection and description of the collected data. In the end of my work there is a discussion related to the research, and the conclusion of the work.
There are also enclosures, which aim to complete some chapters.
Keywords
mentor, učitel, vzdělávání, mentorství, mentorský kurz
1. Sběr informací a vyhledání odborné literatury.
2. Stanovení cílů, výzkumných záměrů a metod.
3. Zpracování teoretické části.
4. Stanovení vhodné metodiky a sestavení dotazníků.
5. Výběr respondentů a rozdání dotazníků.
6. Sběr, zpracování a interpretace dotazníků.
7. Zhodnocení cílů, výzkumných záměrů a celé balakářské práce.
Research Plan
1. Sběr informací a vyhledání odborné literatury.
2. Stanovení cílů, výzkumných záměrů a metod.
3. Zpracování teoretické části.
4. Stanovení vhodné metodiky a sestavení dotazníků.
5. Výběr respondentů a rozdání dotazníků.
6. Sběr, zpracování a interpretace dotazníků.
7. Zhodnocení cílů, výzkumných záměrů a celé balakářské práce.
Recommended resources
1. HARTL, P. Kompedium pedagogické psychologie dospělých. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-841-7.
2. KRÁTKÁ, A., a kol. Speciální příprava mentorů odborné praxe studentů. 1. vyd. Zlín : UTB, 2006. ISBN 80-7318-459-1.
3. CHVÁTALOVÁ, H. Program mentor v péči o seniory v domově Unhošť. Florence, 2008, roč. 4, č. 5, s. 204-205.
4. POSPÍŠILOVÁ, A.; VRÁNOVÁ, V. Mentor klinické praxe, názory na výuku studentů během jejich ošetřovatelské praxe. Diagnóza v ošetřovatelství, 2006, roč. 2, č. 10, s. 403.
5. ŠKUBOVÁ, J. Mentor v péči o seniory. Florence, 2008, roč. 4, č. 1, s. 38-40.
6. VRÁNOVÁ, V. Mentor klinické praxe. Diagnóza v ošetřovatelství, 2006, roč. 2, č. 1, s. 6-7.
7. VRÁNOVÁ, V. Mentorství jako obohacení sesterské práce. Diagnóza v ošetřovatelství, 2006, roč. 2, č. 1, s. 9.
8. ZUZÁKOVÁ, E. Mentor a kvalita mentorské činnosti. Diagnóza v ošetřovatelství, 2008, roč. 4, č. 7, s. 31.
Recommended resources
1. HARTL, P. Kompedium pedagogické psychologie dospělých. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-841-7.
2. KRÁTKÁ, A., a kol. Speciální příprava mentorů odborné praxe studentů. 1. vyd. Zlín : UTB, 2006. ISBN 80-7318-459-1.
3. CHVÁTALOVÁ, H. Program mentor v péči o seniory v domově Unhošť. Florence, 2008, roč. 4, č. 5, s. 204-205.
4. POSPÍŠILOVÁ, A.; VRÁNOVÁ, V. Mentor klinické praxe, názory na výuku studentů během jejich ošetřovatelské praxe. Diagnóza v ošetřovatelství, 2006, roč. 2, č. 10, s. 403.
5. ŠKUBOVÁ, J. Mentor v péči o seniory. Florence, 2008, roč. 4, č. 1, s. 38-40.
6. VRÁNOVÁ, V. Mentor klinické praxe. Diagnóza v ošetřovatelství, 2006, roč. 2, č. 1, s. 6-7.
7. VRÁNOVÁ, V. Mentorství jako obohacení sesterské práce. Diagnóza v ošetřovatelství, 2006, roč. 2, č. 1, s. 9.
8. ZUZÁKOVÁ, E. Mentor a kvalita mentorské činnosti. Diagnóza v ošetřovatelství, 2008, roč. 4, č. 7, s. 31.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Hodnocení vedoucího: výborně mínus
Hodnocení oponenta: výborně mínus
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Jaký Vy sama vidíte přínos sester mentorek v praxi?
2. Jakým způsobem a zda vůbec by měla být mentorka ohodnocena za práci se studenty?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací výborná.