Tato diplomová práce je v první části zaměřena na konstrukční úpravu širokorozchodného podvozku CZ LOKO. V další části jsou vyhodnoceny možnosti primárního a sekundárního vypružení a jejich optimalizace pro jednotlivé hmotnostní varianty lokomotivy. V poslední části je uveden pevnostní výpočet rozšířené nápravy dle normy ČSN EN 13104.
Anotace v angličtině
This thesis is focused in first part on construction treatment of bogie CZ LOKO for wide gauge track. There are evaluated possibilities of primary and secondary spring loading and their optimalization for each weight category in the next part. There is introduced strenght calculation of widespread axletree by standard ČSN EN 13104 in the last part.
Klíčová slova
širokorozchodný podvozek, prvky primárního a sekundárního vypružení, náprava, zatížení nápravy, ČSN EN 13104
Klíčová slova v angličtině
bogie for wide gauge track, components of primary and secondary spring loading, axletree, load of axletree, ČSN EN 13104
Rozsah průvodní práce
97 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je v první části zaměřena na konstrukční úpravu širokorozchodného podvozku CZ LOKO. V další části jsou vyhodnoceny možnosti primárního a sekundárního vypružení a jejich optimalizace pro jednotlivé hmotnostní varianty lokomotivy. V poslední části je uveden pevnostní výpočet rozšířené nápravy dle normy ČSN EN 13104.
Anotace v angličtině
This thesis is focused in first part on construction treatment of bogie CZ LOKO for wide gauge track. There are evaluated possibilities of primary and secondary spring loading and their optimalization for each weight category in the next part. There is introduced strenght calculation of widespread axletree by standard ČSN EN 13104 in the last part.
Klíčová slova
širokorozchodný podvozek, prvky primárního a sekundárního vypružení, náprava, zatížení nápravy, ČSN EN 13104
Klíčová slova v angličtině
bogie for wide gauge track, components of primary and secondary spring loading, axletree, load of axletree, ČSN EN 13104
Zásady pro vypracování
Vypracovat návrh podvozku dieselektrické lokomotivy pro rozchod 1520 mm. Vycházet z konstrukce podvozku CZ LOKO pro rozchod 1435 mm, provést návrh vypružení a konstrukční řešení vybraného uzlu včetně pevnostního výpočtu. Vypracovat:
1. Návrh úpravy stávajícího podvozku CZ LOKO pro rozchod 1435 mm.
2. Návrh vypružení v obou stupních pro hmotnost vozidla 80 až 92 t.
3. Podrobnější analýzu zvoleného uzlu, konstrukční řešení a pevnostní výpočet.
4. Zpracování sestavného výkresu podvozku.
Zásady pro vypracování
Vypracovat návrh podvozku dieselektrické lokomotivy pro rozchod 1520 mm. Vycházet z konstrukce podvozku CZ LOKO pro rozchod 1435 mm, provést návrh vypružení a konstrukční řešení vybraného uzlu včetně pevnostního výpočtu. Vypracovat:
1. Návrh úpravy stávajícího podvozku CZ LOKO pro rozchod 1435 mm.
2. Návrh vypružení v obou stupních pro hmotnost vozidla 80 až 92 t.
3. Podrobnější analýzu zvoleného uzlu, konstrukční řešení a pevnostní výpočet.
4. Zpracování sestavného výkresu podvozku.