Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na problematiku Vojtovy metody a jejího využití u dětí v 1. roce života. Teoretická část práce vysvětluje principy Vojtovy metody, její využití a základy její aplikace na děti. Dále se soustředí na časovou a psychickou náročnost cvičení a problémy s ním spojené. Zabývá se i problematikou hendikepovaných dětí, psychologickými hledisky v péči o tyto děti z důvodu toho, že právě hendikepované děti jsou často indikovány k cvičení Vojtovy metody.
Annotation in English
In my bachelor thesis I foccused on the Vojta´s method and its use in 1 year of life. The theoretical part explains the principles of the Vojta´s method, its use and the basics of its application to children. It also fucused on the time and psychological difficulty of theexcercise and the problems associated with it. It also deals with the problém of handicapped children, psychomotoric aspects in the care of these children because the handicapped children are often indicated to practice the Vojta´s method.
Keywords
hendikep, motorický vývoj, reflexní lokomoce, Vojtova metoda, výchozí polohy
Keywords in English
handicap, motor development, reflective locomotion, Vojta´s method, starting position
Length of the covering note
52 s.
Language
CZ
Annotation
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na problematiku Vojtovy metody a jejího využití u dětí v 1. roce života. Teoretická část práce vysvětluje principy Vojtovy metody, její využití a základy její aplikace na děti. Dále se soustředí na časovou a psychickou náročnost cvičení a problémy s ním spojené. Zabývá se i problematikou hendikepovaných dětí, psychologickými hledisky v péči o tyto děti z důvodu toho, že právě hendikepované děti jsou často indikovány k cvičení Vojtovy metody.
Annotation in English
In my bachelor thesis I foccused on the Vojta´s method and its use in 1 year of life. The theoretical part explains the principles of the Vojta´s method, its use and the basics of its application to children. It also fucused on the time and psychological difficulty of theexcercise and the problems associated with it. It also deals with the problém of handicapped children, psychomotoric aspects in the care of these children because the handicapped children are often indicated to practice the Vojta´s method.
Keywords
hendikep, motorický vývoj, reflexní lokomoce, Vojtova metoda, výchozí polohy
Keywords in English
handicap, motor development, reflective locomotion, Vojta´s method, starting position
Research Plan
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Research Plan
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Recommended resources
1. DOLÍNKOVÁ, Iva. Cvičíme s kojenci a batolaty. 1. vyd. Praha: Portál, 2006, ISBN 80-7367-072-0.
2. KOLÁŘ, Pavel a kol. Rehabilitace v klinické praxi. 1. vyd. Praha: Galén, 2009, ISBN 978-80-7492-219-0.
3. LEBL, Jan, PROVAZNÍK, Kamil a Ludmila HEJCMANOVÁ. Preklinická pediatrie. 2. vyd. Praha: Galén, 2007, ISBN 978-80-246-1321-5.
4. ORTH, Heidi. Dítě ve Vojtově terapii - Příručka pro praxi. 2. vyd. České Budějovice: KOPP, 2012, ISBN 978-80-7232-431-6.
5,. TROJAN, Stanislav, DRUGA, Rastislav, PFEIFFER, Jan a Jiří VOTAVA. Fyziologie a léčebná rehabilitace motoriky člověka. 3. vyd. Praha: Grada, 2005, ISBN 80-247-1296-2.
6. VOJTA, Václav, PETERS, Annegret. Vojtův princip. 3. vyd. Praha: Grada, 2010, ISBN 978-80-247-2710-3.
Recommended resources
1. DOLÍNKOVÁ, Iva. Cvičíme s kojenci a batolaty. 1. vyd. Praha: Portál, 2006, ISBN 80-7367-072-0.
2. KOLÁŘ, Pavel a kol. Rehabilitace v klinické praxi. 1. vyd. Praha: Galén, 2009, ISBN 978-80-7492-219-0.
3. LEBL, Jan, PROVAZNÍK, Kamil a Ludmila HEJCMANOVÁ. Preklinická pediatrie. 2. vyd. Praha: Galén, 2007, ISBN 978-80-246-1321-5.
4. ORTH, Heidi. Dítě ve Vojtově terapii - Příručka pro praxi. 2. vyd. České Budějovice: KOPP, 2012, ISBN 978-80-7232-431-6.
5,. TROJAN, Stanislav, DRUGA, Rastislav, PFEIFFER, Jan a Jiří VOTAVA. Fyziologie a léčebná rehabilitace motoriky člověka. 3. vyd. Praha: Grada, 2005, ISBN 80-247-1296-2.
6. VOJTA, Václav, PETERS, Annegret. Vojtův princip. 3. vyd. Praha: Grada, 2010, ISBN 978-80-247-2710-3.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Hodnocení vedoucího: E
Hodnocení oponenta: C
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Vyřadila jste rodiče, kteří přišli na Vojtovu metodu poprvé, myslíte si, že rodiče kteří přišli podruhé, a byli zahrnuti do Vašeho výzkumného vzorku, mohli adekvátně reagovat na Vaše otázky?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá minus.