This bachelor thesis analyzes changes in the role of women during the 1960s and 1970s in the USA as reflected in rock music. The first part is dedicated to the role of women and the second wave of feminism, the second part deals with the music industry and women entering the music industry. Next part foreshadows characteristics and origin of genres that led to the emergence of rock music and the key female musicians within these genres. The last chapter defines rock music and analyzes a chosen artist the Runaways.
Anotace v angličtině
Tato bakalářská práce rozebírá změny úlohy žen v 60. a 70. letech 19. století v USA a jejich odraz v rockové hudbě. První část je věnována roli žen a druhé vlně feminismu. Druhá část se zabývá hudební průmyslu a ženám vstupujícím do hudebního průmyslu. Další část nastiňuje znaky a původ žánrů, které vedly ke vzniku rockové hudby a důležité ženské osobnosti v rámci těchto žánrů. Poslední kapitola definuje rockovou hudbu a rozebírá vybraného interpreta, konkrétně the Runaways.
Klíčová slova
Ženy, rock, hudba, 70. léta, USA, feminismus
Klíčová slova v angličtině
Women, rock, music, 1970s, the USA, feminism
Rozsah průvodní práce
61 s. (73 396 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
This bachelor thesis analyzes changes in the role of women during the 1960s and 1970s in the USA as reflected in rock music. The first part is dedicated to the role of women and the second wave of feminism, the second part deals with the music industry and women entering the music industry. Next part foreshadows characteristics and origin of genres that led to the emergence of rock music and the key female musicians within these genres. The last chapter defines rock music and analyzes a chosen artist the Runaways.
Anotace v angličtině
Tato bakalářská práce rozebírá změny úlohy žen v 60. a 70. letech 19. století v USA a jejich odraz v rockové hudbě. První část je věnována roli žen a druhé vlně feminismu. Druhá část se zabývá hudební průmyslu a ženám vstupujícím do hudebního průmyslu. Další část nastiňuje znaky a původ žánrů, které vedly ke vzniku rockové hudby a důležité ženské osobnosti v rámci těchto žánrů. Poslední kapitola definuje rockovou hudbu a rozebírá vybraného interpreta, konkrétně the Runaways.
Klíčová slova
Ženy, rock, hudba, 70. léta, USA, feminismus
Klíčová slova v angličtině
Women, rock, music, 1970s, the USA, feminism
Zásady pro vypracování
Závěrečná bakalářská práce se bude věnovat neotřelému tématu rockové hudby, především ženské rockové kapele The Runaways. V úvodu práce studentka stručně nastíní dobový kontext - tj. pojedná oobecně o kulturní situaci doby a specificky o hudební scéně a o změnách, které s sebou přinesla tzv. druhá vlůna feminismu. Jádro práce se pak zaměří na skupiny The Runaways, její genezi, specifické postavení mezi ostatními kapelami doby a především na písňové texty. Studentka bude tyto texty analyzovat a ukáže, zda a jak odrážejí proměňující se postavení žen v 60. a 70. letech v americké společnosti.
Zásady pro vypracování
Závěrečná bakalářská práce se bude věnovat neotřelému tématu rockové hudby, především ženské rockové kapele The Runaways. V úvodu práce studentka stručně nastíní dobový kontext - tj. pojedná oobecně o kulturní situaci doby a specificky o hudební scéně a o změnách, které s sebou přinesla tzv. druhá vlůna feminismu. Jádro práce se pak zaměří na skupiny The Runaways, její genezi, specifické postavení mezi ostatními kapelami doby a především na písňové texty. Studentka bude tyto texty analyzovat a ukáže, zda a jak odrážejí proměňující se postavení žen v 60. a 70. letech v americké společnosti.
Seznam doporučené literatury
HEWITT, Nancy A. No permanent waves: recasting histories of U.S. feminism. New Brunswick, N.J.: Rutgers University Press, c2010, xii, 453 p. ISBN 08-135-4725-3.
LINDEN, Blanche M a Carol Hurd GREEN. American women in the 1960s: changing the future. New York: Maxwell Macmillan International, c1993, xxii, 585 p. ISBN 08-057-9913-3.
WARWICK, Jacqueline C. Girl groups, girl culture: popular music and identity in the 1960s. New York: Routledge, c2007, xiv, 271 p. ISBN 978-041-5971-133.
RHODES, Lisa, Tisa LEWIS a Susan M SHAW. Electric ladyland: women and rock culture. 1st It Books pbk. Philadelphia: University of Pennsylvania Press, c2005, xv, 310 p. ISBN 08-122-1899-X
CARSON, Mina Julia, Tisa LEWIS a Susan M SHAW. Girls rock!: fifty years of women making music. Lexington, Ky.: University Press of Kentucky, c2004, xx, 235 p. ISBN 08-131-2310-0.
O'NEILL, Cherie Currie with Tony, Tisa LEWIS a Susan M SHAW. Neon angel: a memoir of a Runaway. 1st It Books pbk. New York: It Books, c2004, xx, 235 p. ISBN 978-006-1961-366.
Edgeplay: A film about The Runaways [documentary film]. Directed and written by Victory TISCHLER-BLUE. USA, Image Entertainment, 2005.
WHITELEY, Sheila. Women and popular music: sexuality, identity, and subjectivity. New York: Routledge, 2000, x, 246 p. ISBN 04-152-1190-5.
Seznam doporučené literatury
HEWITT, Nancy A. No permanent waves: recasting histories of U.S. feminism. New Brunswick, N.J.: Rutgers University Press, c2010, xii, 453 p. ISBN 08-135-4725-3.
LINDEN, Blanche M a Carol Hurd GREEN. American women in the 1960s: changing the future. New York: Maxwell Macmillan International, c1993, xxii, 585 p. ISBN 08-057-9913-3.
WARWICK, Jacqueline C. Girl groups, girl culture: popular music and identity in the 1960s. New York: Routledge, c2007, xiv, 271 p. ISBN 978-041-5971-133.
RHODES, Lisa, Tisa LEWIS a Susan M SHAW. Electric ladyland: women and rock culture. 1st It Books pbk. Philadelphia: University of Pennsylvania Press, c2005, xv, 310 p. ISBN 08-122-1899-X
CARSON, Mina Julia, Tisa LEWIS a Susan M SHAW. Girls rock!: fifty years of women making music. Lexington, Ky.: University Press of Kentucky, c2004, xx, 235 p. ISBN 08-131-2310-0.
O'NEILL, Cherie Currie with Tony, Tisa LEWIS a Susan M SHAW. Neon angel: a memoir of a Runaway. 1st It Books pbk. New York: It Books, c2004, xx, 235 p. ISBN 978-006-1961-366.
Edgeplay: A film about The Runaways [documentary film]. Directed and written by Victory TISCHLER-BLUE. USA, Image Entertainment, 2005.
WHITELEY, Sheila. Women and popular music: sexuality, identity, and subjectivity. New York: Routledge, 2000, x, 246 p. ISBN 04-152-1190-5.