Tématem bakalářské práce je postoj veřejnosti k metodám edukace v oblasti prenatální péče. Na začátku teoretické části této práce je definován samotný pojem edukace a v návaznosti na něj jsou vymezeny jednotlivé edukační metody. Dále je práce zaměřena na kompetence porodní asistentky v oblasti edukace a blíţe je specifikována samotná prenatální péče v České republice. V závěru teoretické části jsou popsány edukační kompetence porodní asistentky v oblasti prenatálních poraden.
Ve výzkumné části je pomocí dotazníkového šetření zjišťován postoj ţen v období šestinedělí k metodám edukace v oblasti prenatální péče.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor thesis is the public attitude to the methods of education in prenatal care. At the beginning of the theoretical part of this thesis the term of education is defined. The definitinion is followed by different types of educational methods. Further part of this thesis is focused on the skills of midwives in the area of education and it also specifies prenatal care in the Czech Republic. In conclusion, the theoretical section describes the educational competences of midwives in prenatal counseling.
The data in the research section are collected by using a questionnaire survey ? approaching women during the postpartum period to evaluate the methods of education in prenatal care.
Tématem bakalářské práce je postoj veřejnosti k metodám edukace v oblasti prenatální péče. Na začátku teoretické části této práce je definován samotný pojem edukace a v návaznosti na něj jsou vymezeny jednotlivé edukační metody. Dále je práce zaměřena na kompetence porodní asistentky v oblasti edukace a blíţe je specifikována samotná prenatální péče v České republice. V závěru teoretické části jsou popsány edukační kompetence porodní asistentky v oblasti prenatálních poraden.
Ve výzkumné části je pomocí dotazníkového šetření zjišťován postoj ţen v období šestinedělí k metodám edukace v oblasti prenatální péče.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor thesis is the public attitude to the methods of education in prenatal care. At the beginning of the theoretical part of this thesis the term of education is defined. The definitinion is followed by different types of educational methods. Further part of this thesis is focused on the skills of midwives in the area of education and it also specifies prenatal care in the Czech Republic. In conclusion, the theoretical section describes the educational competences of midwives in prenatal counseling.
The data in the research section are collected by using a questionnaire survey ? approaching women during the postpartum period to evaluate the methods of education in prenatal care.
1. Sběr informací a studium literatury v oblasti edukačních metod užívaných v prenatální péči.
2. Stanovení cílů práce.
3. Stanovení výzkumných otázek.
4. Konzultace vybrané metodiky výzkumu s vedoucím práce.
5. Realizace výzkumu.
6. Analýza a interpretace získaných výsledků.
7. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a studium literatury v oblasti edukačních metod užívaných v prenatální péči.
2. Stanovení cílů práce.
3. Stanovení výzkumných otázek.
4. Konzultace vybrané metodiky výzkumu s vedoucím práce.
5. Realizace výzkumu.
6. Analýza a interpretace získaných výsledků.
7. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. ČECH, Evžen. Porodnictví. 2. Praha : Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 978-80-247-2303-8.
2. HÁJEK, Zdeněk. Rizikové a patologické těhotenství. Praha : Grada Publishing, a.s., 2004. ISBN 80-247-0418-8.
3. KALHOUS, Zdeněk. Školní didaktika. Praha : Portál, 2009. ISBN 987-80-7367-571-4.
4. ŠTEMBERA, Zdeněk. Historie české perinatologie. Praha : MAXDORF, 2004. ISBN 80-7345-021-6.
5. TALIÁNOVÁ, Magda; ŘEŘUCHOVÁ, Magdalena. Vybrané kapitoly z didaktiky ošetřovatelství. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2011. ISBN 987-80-7395-389-8.
Seznam doporučené literatury
1. ČECH, Evžen. Porodnictví. 2. Praha : Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 978-80-247-2303-8.
2. HÁJEK, Zdeněk. Rizikové a patologické těhotenství. Praha : Grada Publishing, a.s., 2004. ISBN 80-247-0418-8.
3. KALHOUS, Zdeněk. Školní didaktika. Praha : Portál, 2009. ISBN 987-80-7367-571-4.
4. ŠTEMBERA, Zdeněk. Historie české perinatologie. Praha : MAXDORF, 2004. ISBN 80-7345-021-6.
5. TALIÁNOVÁ, Magda; ŘEŘUCHOVÁ, Magdalena. Vybrané kapitoly z didaktiky ošetřovatelství. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2011. ISBN 987-80-7395-389-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňujicí otázky k obhajobě:
1. Je možné komparovat pedagogickou terminologii dle klasiků pedagogiky a terminologii v oblasti edukace v porodní asistenci? Jestliže ano, pak nechť autorka demonstruje na příkladech.
2. Proč cíle praktické části práce nekorespondují s názvem práce? Kde je "postoj veřejnosti" k danému problemu?
3. Jak lze vysvětlit vztah mezi výzkumnou otázkou č. 5 a závěrečným odstavcem práce (s.48), zmíněno již výše.
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.