Bakalářská práce se zabývá edukací pacientů o plicní embolii a jejím včasným rozeznáním.
Teoretická část bakalářské práce je zaměřena především na charakteristiku plicní embolie od vzniku, rizikových faktorů, projevů až po její léčbu. Druhá polovina teoretické části se zabývá stručným přehledem edukace a její nepostradatelností ve zdravotnickém zařízení.
Důležitou součástí práce je výzkumná část, ve které jsou zmapovány dostupné edukační materiály o plicní embolii ve zdravotnických zařízeních. V praktické části je dále porovnání jednotlivých materiálů a zhodnocení jejich míry srozumitelnosti dle Mistríkova vzorce.
Výstupem z praktické části bakalářské práce je vhodnější a snadno pochopitelný edukační materiál o plicní embolii pro potenciálně rizikovou skupinu obyvatel, který bude dostupný v Pardubické Krajské nemocnici.
Anotace v angličtině
This thesis deals with patient education about pulmonary embolism and its timely recognition proves.
The theoretical part of this thesis focuses primarily on the characteristics of the pulmonary embolism, risk factors, symptoms after her treatment. The second half of the theoretical part gives a brief overview of education and its indispensability in a medical facility.
An important part of the work is part of the research, which are mapped accessible educational materials for pulmonary embolism in medical facilities. The practical part is further comparisons between materials and assess their degree of clarity, according Mistrík formula.
The outcome of the practical part is more convenient and easily understandable educational material about the potential for pulmonary embolism risk populations, which will be available in the Pardubice Regional Hospital.
Klíčová slova
Plicní embolie, edukace, Mistríkův vzorec
Klíčová slova v angličtině
Pulmonary embolism, education, Mistrík formula
Rozsah průvodní práce
77 s. (87 540 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá edukací pacientů o plicní embolii a jejím včasným rozeznáním.
Teoretická část bakalářské práce je zaměřena především na charakteristiku plicní embolie od vzniku, rizikových faktorů, projevů až po její léčbu. Druhá polovina teoretické části se zabývá stručným přehledem edukace a její nepostradatelností ve zdravotnickém zařízení.
Důležitou součástí práce je výzkumná část, ve které jsou zmapovány dostupné edukační materiály o plicní embolii ve zdravotnických zařízeních. V praktické části je dále porovnání jednotlivých materiálů a zhodnocení jejich míry srozumitelnosti dle Mistríkova vzorce.
Výstupem z praktické části bakalářské práce je vhodnější a snadno pochopitelný edukační materiál o plicní embolii pro potenciálně rizikovou skupinu obyvatel, který bude dostupný v Pardubické Krajské nemocnici.
Anotace v angličtině
This thesis deals with patient education about pulmonary embolism and its timely recognition proves.
The theoretical part of this thesis focuses primarily on the characteristics of the pulmonary embolism, risk factors, symptoms after her treatment. The second half of the theoretical part gives a brief overview of education and its indispensability in a medical facility.
An important part of the work is part of the research, which are mapped accessible educational materials for pulmonary embolism in medical facilities. The practical part is further comparisons between materials and assess their degree of clarity, according Mistrík formula.
The outcome of the practical part is more convenient and easily understandable educational material about the potential for pulmonary embolism risk populations, which will be available in the Pardubice Regional Hospital.
Klíčová slova
Plicní embolie, edukace, Mistríkův vzorec
Klíčová slova v angličtině
Pulmonary embolism, education, Mistrík formula
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanové metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanové metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. BUKOCI, Nikola, 2013. Možnosti diagnostiky plicní embolie. Pardubice, Bakalářská práce. Univerzita Pardubice, fakulta zdravotnických studií.
2. CHAMEROVÁ, Romana, 2011. Kvalita edukačních materiálů týkajících se cévní mozkové příhody. Pardubice, Bakalářská práce. Univerzita Pardubice, fakulta zdravotnických studií.
3. JUŘENÍKOVÁ, Petra, 2010. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vydání.Praha: Grada. ISBN 978-802-4721-712.
4. KAPOUNOVÁ, Gabriela a Jan HUGO, 2007. Ošetřovatelství v intenzivní péči. 1. vydání. Praha: Grada. 350 s. ISBN 978-802-4718-309.
5. KLENER, Pavel, 2011. Vnitřní lékařství. 4. vydání. Praha: Galén Karolinum.1174 s. ISBN 978-80-246-1986-6.
6. MAČÁK, Jiří a Jana MAČÁKOVÁ, 2012. Patologie. 2. vydání. Praha: Grada. 347 s. ISBN 80-247-0785-3.
7. MERKUNOVÁ, Alena a Miroslav OREL, 2008. Anatomie a fyziologie člověka: pro humanitní obory. 1. vydání. Praha: Grada. 302 s. ISBN 978-802-4715-216.
8. ROUELLETTE, Daniel a Annie HARRINGTON, 2013. Pulmonary Embolism. [online].[cit. 2014-03-24]. Dostupné z http://emedicine.medscape.com/article/300901- overview#aw2aab6b2b1aa.
9.ŠEVČÍK, Pavel, Vladimír ČERNÝ a Jiří VÍTOVEC, 2014. Intenzívní medicína. 3. vydání. Praha: Galén. 1195 s. ISBN 978-807-4920-660.
Seznam doporučené literatury
1. BUKOCI, Nikola, 2013. Možnosti diagnostiky plicní embolie. Pardubice, Bakalářská práce. Univerzita Pardubice, fakulta zdravotnických studií.
2. CHAMEROVÁ, Romana, 2011. Kvalita edukačních materiálů týkajících se cévní mozkové příhody. Pardubice, Bakalářská práce. Univerzita Pardubice, fakulta zdravotnických studií.
3. JUŘENÍKOVÁ, Petra, 2010. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vydání.Praha: Grada. ISBN 978-802-4721-712.
4. KAPOUNOVÁ, Gabriela a Jan HUGO, 2007. Ošetřovatelství v intenzivní péči. 1. vydání. Praha: Grada. 350 s. ISBN 978-802-4718-309.
5. KLENER, Pavel, 2011. Vnitřní lékařství. 4. vydání. Praha: Galén Karolinum.1174 s. ISBN 978-80-246-1986-6.
6. MAČÁK, Jiří a Jana MAČÁKOVÁ, 2012. Patologie. 2. vydání. Praha: Grada. 347 s. ISBN 80-247-0785-3.
7. MERKUNOVÁ, Alena a Miroslav OREL, 2008. Anatomie a fyziologie člověka: pro humanitní obory. 1. vydání. Praha: Grada. 302 s. ISBN 978-802-4715-216.
8. ROUELLETTE, Daniel a Annie HARRINGTON, 2013. Pulmonary Embolism. [online].[cit. 2014-03-24]. Dostupné z http://emedicine.medscape.com/article/300901- overview#aw2aab6b2b1aa.
9.ŠEVČÍK, Pavel, Vladimír ČERNÝ a Jiří VÍTOVEC, 2014. Intenzívní medicína. 3. vydání. Praha: Galén. 1195 s. ISBN 978-807-4920-660.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně
Hodnocení oponenta: výborně
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Nechcete navrhnout dalším zdravotnickým zařízením, mimo KPN zrealizovat posouzení Vaším navrhované příručky pro zjevnou lepší srozumitelnost a přijetí do dalších ordinací a čekáren?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací výborná.