Tato bakalářská práce se zabývá využitím IPA ve výuce angličtiny na prvním stupni. Teoretická část představuje terminologii spojenou s fonetikou a IPA, ale také charakteristické znaky související s výukou anglického jazyka na prvním stupni, a diskutuje o vhodnosti využití IPA s žáky prvního stupně. Praktická část obsahuje kombinaci rozhovoru a výuky za účelem zjištění způsobů výuky pomocí IPA na prvním stupni, a následně představuje materiály vytvořené v souladu se zjištěními.
Anotace v angličtině
This thesis adresseses the issue of making use of IPA in teaching English to young learners. The theoretical part introduces terminology related to phonetics and IPA, but also with the specifics of teaching English to young learners, and discusses the suitability of using IPA with young learners. The practical part contains combination of interview and teaching to explore the use of IPA at primary school, and presents designed materials corresponding with findings.
Klíčová slova
žáci 1. stupně, IPA, výuka anglického jazyka, výuka anglické výslovnosti
Klíčová slova v angličtině
young learners, IPA, English Language Teaching, Teaching English pronunciation
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá využitím IPA ve výuce angličtiny na prvním stupni. Teoretická část představuje terminologii spojenou s fonetikou a IPA, ale také charakteristické znaky související s výukou anglického jazyka na prvním stupni, a diskutuje o vhodnosti využití IPA s žáky prvního stupně. Praktická část obsahuje kombinaci rozhovoru a výuky za účelem zjištění způsobů výuky pomocí IPA na prvním stupni, a následně představuje materiály vytvořené v souladu se zjištěními.
Anotace v angličtině
This thesis adresseses the issue of making use of IPA in teaching English to young learners. The theoretical part introduces terminology related to phonetics and IPA, but also with the specifics of teaching English to young learners, and discusses the suitability of using IPA with young learners. The practical part contains combination of interview and teaching to explore the use of IPA at primary school, and presents designed materials corresponding with findings.
Klíčová slova
žáci 1. stupně, IPA, výuka anglického jazyka, výuka anglické výslovnosti
Klíčová slova v angličtině
young learners, IPA, English Language Teaching, Teaching English pronunciation
Zásady pro vypracování
Student se v této bakalářské práci zabývá problematikou využití IPA symbolů ve výuce angličtiny na 1. stupni. V úvodu teoretické části vymezí terminologii spojenou s fonetikou a konkrétně s IPA. Představí také relevantní didaktické postupy výuky anglické výslovnosti pro žáky 1. stupně základních škol. Následovat bude diskuse o možnostech a vhodnosti využití IPA symbolů v úvodních fázích výuky a studia angličtiny. V praktické části student zrealizuje výzkum kombinací pozorování a výuky ve vybraných skupinách žáků 1. stupně. Na základě zjištění, student připraví materiály pro výuku.
Zásady pro vypracování
Student se v této bakalářské práci zabývá problematikou využití IPA symbolů ve výuce angličtiny na 1. stupni. V úvodu teoretické části vymezí terminologii spojenou s fonetikou a konkrétně s IPA. Představí také relevantní didaktické postupy výuky anglické výslovnosti pro žáky 1. stupně základních škol. Následovat bude diskuse o možnostech a vhodnosti využití IPA symbolů v úvodních fázích výuky a studia angličtiny. V praktické části student zrealizuje výzkum kombinací pozorování a výuky ve vybraných skupinách žáků 1. stupně. Na základě zjištění, student připraví materiály pro výuku.
Seznam doporučené literatury
Baker, Ann. 2007a. Tree or Three. Cambridge: Cambridge University Press. Baker, Ann, Sharon Goldstein. 2007b. Pronunciation Pairs. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press. Brewster, Jean, Gail Ellis, Denis Girard. 2002. The Primary English Teacher’s Guide. 2nd ed. Harlow: Pearson Education Limited. Cameron, Lynne. 2001. Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press. Donna, Sylvie, Jonathan Marks. 2010. English Pronunciation in Use Elementary. Cambridge: Cambridge University Press. Hancock, Mark. 1995. Pronunciation Games. Cambridge: Cambridge University Press. Hewings, Martin. 2004. Pronunciation Practice Activities: A Resource Book for Teaching English Pronunciation. Cambridge: Cambridge University Press. Kelly, Gerald. 2000. How to Teach Pronunciation. Harlow: Pearson Education Limited. Lane, Linda, H. Douglas Brown. 2010. Tips for Teaching Pronunciation: A Practical Approach. Harlow: Pearson Education Limited. Murcia, Celce. 1996. Teaching Pronunciation. Cambridge: Cambridge University Press. Nixon, Caroline, Michael Tomlinson. 2003. Primary Vocabulary Box. Cambridge: Cambridge University Press. Nixon, Caroline, Michael Tomlinson. 2005a. Primary Pronunciation Box. Cambridge: Cambridge University Press. Nixon, Caroline, Michael Tomlinson. 2005b. Primary Communication Box. Cambridge: Cambridge University Press. Rogerson, Pamela. 2011. English Phonology and Pronunciation Teaching. London: Bloomsbury Publishing. Shin Kang, Joan, Joann Crandall. 2014. Teaching Young Learners English. Boston: National Geographic Learning. Slattery, Mary. 2001. English for Primary Teachers: A Handbook of Activities and Classroom Language. Oxford: Oxford University Press. Underhill, Adrian. 2005. Sound Foundations: Learning and Teaching Pronunciation. Oxford: Macmillan Publishers Limited.
Seznam doporučené literatury
Baker, Ann. 2007a. Tree or Three. Cambridge: Cambridge University Press. Baker, Ann, Sharon Goldstein. 2007b. Pronunciation Pairs. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press. Brewster, Jean, Gail Ellis, Denis Girard. 2002. The Primary English Teacher’s Guide. 2nd ed. Harlow: Pearson Education Limited. Cameron, Lynne. 2001. Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press. Donna, Sylvie, Jonathan Marks. 2010. English Pronunciation in Use Elementary. Cambridge: Cambridge University Press. Hancock, Mark. 1995. Pronunciation Games. Cambridge: Cambridge University Press. Hewings, Martin. 2004. Pronunciation Practice Activities: A Resource Book for Teaching English Pronunciation. Cambridge: Cambridge University Press. Kelly, Gerald. 2000. How to Teach Pronunciation. Harlow: Pearson Education Limited. Lane, Linda, H. Douglas Brown. 2010. Tips for Teaching Pronunciation: A Practical Approach. Harlow: Pearson Education Limited. Murcia, Celce. 1996. Teaching Pronunciation. Cambridge: Cambridge University Press. Nixon, Caroline, Michael Tomlinson. 2003. Primary Vocabulary Box. Cambridge: Cambridge University Press. Nixon, Caroline, Michael Tomlinson. 2005a. Primary Pronunciation Box. Cambridge: Cambridge University Press. Nixon, Caroline, Michael Tomlinson. 2005b. Primary Communication Box. Cambridge: Cambridge University Press. Rogerson, Pamela. 2011. English Phonology and Pronunciation Teaching. London: Bloomsbury Publishing. Shin Kang, Joan, Joann Crandall. 2014. Teaching Young Learners English. Boston: National Geographic Learning. Slattery, Mary. 2001. English for Primary Teachers: A Handbook of Activities and Classroom Language. Oxford: Oxford University Press. Underhill, Adrian. 2005. Sound Foundations: Learning and Teaching Pronunciation. Oxford: Macmillan Publishers Limited.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student krátce představil svoji práci a vyjádřil s ke komentářům v posudcích.Vzhledem k náročnosti zadání práce se komise přiklonila k hodnocení D