Bakalářská práce pojednává o historii obecné školy v Ronově nad Doubravou v 19. století. Zabývá se jejími důležitými aspekty, jako jsou budova školy, učitelé, žáci, dobrodinci a slavnosti. V práci je též shrnut vývoj obce a vývoj školského systému od středověku až po konec 19. století.
Anotace v angličtině
This bachelor paper focuses on history of the elementary school in RonovnadDoubravou in the 19th century. The bachelor thesis further explores important aspects of this elementary school such as the teachers, the students, the school building, and the school celebrations. The work also summarizes development of RonovnadDoubravou as well as development of the educational system from the Middle Ages until the end of the 19th century.
Klíčová slova
primární školství, Ronov nad Doubravou, 19. století, žáci
Klíčová slova v angličtině
elementary school, Ronov nad Doubravou, 19th century, pupils
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o historii obecné školy v Ronově nad Doubravou v 19. století. Zabývá se jejími důležitými aspekty, jako jsou budova školy, učitelé, žáci, dobrodinci a slavnosti. V práci je též shrnut vývoj obce a vývoj školského systému od středověku až po konec 19. století.
Anotace v angličtině
This bachelor paper focuses on history of the elementary school in RonovnadDoubravou in the 19th century. The bachelor thesis further explores important aspects of this elementary school such as the teachers, the students, the school building, and the school celebrations. The work also summarizes development of RonovnadDoubravou as well as development of the educational system from the Middle Ages until the end of the 19th century.
Klíčová slova
primární školství, Ronov nad Doubravou, 19. století, žáci
Klíčová slova v angličtině
elementary school, Ronov nad Doubravou, 19th century, pupils
Zásady pro vypracování
Cílem práce je charakterizovat vývoj primárního vzdělávání v Ronově nad Doubravou na základě písemností uložených v archivním fondu školy a obce (SOkA Chrudim) a dalších relevantních pramenů a podrobněji postihnout vybrané dílčí aspekty jejího vývoje (vztah školy a obce, školní každodennost, postavení učitele, podíl školy na místní festivitě, život žáků atp.)
Zásady pro vypracování
Cílem práce je charakterizovat vývoj primárního vzdělávání v Ronově nad Doubravou na základě písemností uložených v archivním fondu školy a obce (SOkA Chrudim) a dalších relevantních pramenů a podrobněji postihnout vybrané dílčí aspekty jejího vývoje (vztah školy a obce, školní každodennost, postavení učitele, podíl školy na místní festivitě, život žáků atp.)
Seznam doporučené literatury
Jan Šafránek, Vývoj soustavy obecného školství v království Českém od roku 1769 do roku 1895, Praha 1897.
Miroslav Novotný, Děti státu. Školství v českých zemích mezi reformou a tradicí, in: Daniela Tinková ? Jaroslav Lorman (edd.), Post tenebras spero lucem. Duchovní tvář českého osvícenství, Praha 2009.
Milena Lenderová - Karel Rýdl, Radostné dětství? Dítě v Čechách 19. století, Praha ? Litomyšl 2006.
Milena Lenderová - Tomáš Jiránek - Marie Macková, Z dějin české každodennosti, Praha 2009.
Seznam doporučené literatury
Jan Šafránek, Vývoj soustavy obecného školství v království Českém od roku 1769 do roku 1895, Praha 1897.
Miroslav Novotný, Děti státu. Školství v českých zemích mezi reformou a tradicí, in: Daniela Tinková ? Jaroslav Lorman (edd.), Post tenebras spero lucem. Duchovní tvář českého osvícenství, Praha 2009.
Milena Lenderová - Karel Rýdl, Radostné dětství? Dítě v Čechách 19. století, Praha ? Litomyšl 2006.
Milena Lenderová - Tomáš Jiránek - Marie Macková, Z dějin české každodennosti, Praha 2009.