Bakalářská práce "Materiální didaktické prostředky v ELT - se zaměřením na učebnice" je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se bude pokoušet vysvětlit pojem "učebnice" a její funkce podle dostupné odborné literatury. Po té představím interaktivní učebnici a její časti v daleko větších detailech. Zmíním metody, pomocí kterých se učebnice hodnotí a také zmíním kriteria pro správné vybírání učebnice.
Praktická část bude mít za cíl hodnocení interaktivní učebnice Way to Win 6 podle kriterií, která budou vybrána z teoretické části. Hodnocení bude provedeno na základě rozhovoru s učitelkami, které tuto učebnici používají ve vyučovacím procesu. Na konci této práce budou stanoveny výhody a nevýhody.
Anotace v angličtině
Bachelor Thesis "Material teaching aids in ELT - specific focus on textbooks" is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part, will try to explain the term "textbook" and its function according to available specialized literature. Then I will introduce an interactive textbook and its parts in far greater details. I will mention some of the methods for evaluation of textbooks and criteria for choosing the textbook.
The practical part will be aimed at evaluation of the interactive textbook Way to Win 6 according to criteria chosen in the theoretical part. The evaluation will be investigated by interview with teachers who use this textbook in the process of teaching and learning. Finally, there will be stated its advantages and disadvantages.
Bakalářská práce "Materiální didaktické prostředky v ELT - se zaměřením na učebnice" je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se bude pokoušet vysvětlit pojem "učebnice" a její funkce podle dostupné odborné literatury. Po té představím interaktivní učebnici a její časti v daleko větších detailech. Zmíním metody, pomocí kterých se učebnice hodnotí a také zmíním kriteria pro správné vybírání učebnice.
Praktická část bude mít za cíl hodnocení interaktivní učebnice Way to Win 6 podle kriterií, která budou vybrána z teoretické části. Hodnocení bude provedeno na základě rozhovoru s učitelkami, které tuto učebnici používají ve vyučovacím procesu. Na konci této práce budou stanoveny výhody a nevýhody.
Anotace v angličtině
Bachelor Thesis "Material teaching aids in ELT - specific focus on textbooks" is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part, will try to explain the term "textbook" and its function according to available specialized literature. Then I will introduce an interactive textbook and its parts in far greater details. I will mention some of the methods for evaluation of textbooks and criteria for choosing the textbook.
The practical part will be aimed at evaluation of the interactive textbook Way to Win 6 according to criteria chosen in the theoretical part. The evaluation will be investigated by interview with teachers who use this textbook in the process of teaching and learning. Finally, there will be stated its advantages and disadvantages.
V bakalářské práci se bude studentka zabývat problematikou materiálních didaktických prostředků využívaných v procesech vyučování / učení se anglického jazyka, a to s akcentem na hodnocení učebnic - zejména multimediálních a výukových softwarů jako součástí učebnic.
V teoretické části budou uvedena východiska pro následné šetření. Studentka se zde zaměří na materiální didaktické prostředky a jejich hodnocení z různých perspektiv. Pojedná jednak o hodnocení učebnic a výukových softwarů, tak o možnostech využití interaktivní tabule ve vyučování / učení se anglického jazyka.
Praktická část práce bude věnována evaluaci konkrétního výukového souboru české provenience (Way to Win) z hlediska využití jak učebnice jako takové, tak přiloženého výukového softwaru v praxi. Pro potřeby tohoto šetření zvolí studentka relevantní kritéria hodnocení učebnic; pozornost bude věnována především kritériím spojeným s využíváním výukových softwarů a interaktivní tabule.
Zásady pro vypracování
V bakalářské práci se bude studentka zabývat problematikou materiálních didaktických prostředků využívaných v procesech vyučování / učení se anglického jazyka, a to s akcentem na hodnocení učebnic - zejména multimediálních a výukových softwarů jako součástí učebnic.
V teoretické části budou uvedena východiska pro následné šetření. Studentka se zde zaměří na materiální didaktické prostředky a jejich hodnocení z různých perspektiv. Pojedná jednak o hodnocení učebnic a výukových softwarů, tak o možnostech využití interaktivní tabule ve vyučování / učení se anglického jazyka.
Praktická část práce bude věnována evaluaci konkrétního výukového souboru české provenience (Way to Win) z hlediska využití jak učebnice jako takové, tak přiloženého výukového softwaru v praxi. Pro potřeby tohoto šetření zvolí studentka relevantní kritéria hodnocení učebnic; pozornost bude věnována především kritériím spojeným s využíváním výukových softwarů a interaktivní tabule.
Seznam doporučené literatury
Skalková, J.: Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1
Web vydavatelství Fraus. http://www.fraus.cz/, odkaz věnovaný interaktivním
učebnicím. http://ucebnice.fraus.cz/rozsireni/vice-o-iucebnice/
Český portál podpory výuky s pomocí interaktivní tabule. www.veskole.cz
Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál,1998. ISBN 80-7178-252-1.
Seznam doporučené literatury
Skalková, J.: Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1
Web vydavatelství Fraus. http://www.fraus.cz/, odkaz věnovaný interaktivním
učebnicím. http://ucebnice.fraus.cz/rozsireni/vice-o-iucebnice/
Český portál podpory výuky s pomocí interaktivní tabule. www.veskole.cz
Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál,1998. ISBN 80-7178-252-1.