|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / MDETI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
MDETI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Skupinová a terapeutická práce s dětmi
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
9 / 12
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVV/DETI
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti získají potřebné teoretické vědomosti o metodách a technikách skupinové i terapeutické práce s dětmi a mládeží. Studenti jsou schopni hravou formou samostatně vést blok aktivit zaměřených na hlavní prvky práce se skupinou (komunikace, skupinová dynamika, výcvik sociálních dovedností, korekce problematického chování, sdělování požadavků a potřeb, tolerování odlišnosti aj.), které jsou společné pro většinu dětských skupin, ať již ve formálním, neformálním či speciálním vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na semináři, 80% docházka.
Distanční výuka
-povinnost účasti na online seminářích (zapnutá kamera a zvuk)
-vypracování zadaných úkolů, představení vlastní práce
-závěrečná atestace po splnění zadaných úkolů
-studium odborné literatury dle sylabu
|
Obsah
|
Teoretická východiska práce se skupinami
Vymezení skupinové práce a terapeutické práce
Metody a techniky využívané při práci se skupinou
Skupinová dynamika
Problematické situace ve skupině
Řešení agresivity u dětí
Techniky zaměřené na výcvik neverbálních komunikačních dovedností
Techniky zaměřené na rozvoj verbálních komunikačních dovedností
Techniky zaměřené na výcvik sociálních dovedností. Vedení rozhovoru, empatie, aktivní naslouchání, zpětná vazba
Aktivity pro podporu pozitivních vztahů ve skupině, pozitivního rozvoje osobnosti
Aktivity na rozvoj spolupráce
Úvaha nad vlastním přínosem pro práci skupiny, osobním ziskem a perspektivami osobního rozvoje v této oblasti
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Viers, D. (ed.). Aktivity pro skupinovou psychoterapii. Portál, 2011.
-
Doporučená:
Šimanovský, Z., Mertin, V. Hry pomáhají s problémy. Portál, 1996.
-
Doporučená:
Hermochová, S. Hry pro život. Portál, 1994.
-
Doporučená:
Kratochvíl, S. Skupinová psychoterapie v praxi. Praha, Galén, 2005.
-
Doporučená:
Plummer, D. M. Skupinové hry pro rozvíjení sebeúcty. Portál, 2013.
-
Doporučená:
Hoppeovi, S., H. Sociálně psychologické hry pro dospívající. Portál, 2001.
-
Doporučená:
Hermochová, S. Sociálně psychologický výcvik. SPN Praha, 1982.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student kurzu bude schopen v reedukačních a resocializačních procesech využívat skupinové dynamiky k rozvoji pozitivních sociálních interakcí dětí. |
Vyučovací metody |
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|