Bakalářská práce se zabývá reklamní strategií periodik v Kutné Hoře v období 1918-1938. Zaměřuje se na reklamní inzerci z hlediska dějin každodennosti. V práci jsou vytvořeny popisy a analýzy doby meziválečného období pomocí několika podtémat. Využívány jsou zde analýzy a popisy genderově specifických témat, reprezentace nacionální identity a profesně-sociálních specifik tematického zaměření jednotlivých reklamních strategií, doplňována dobovými příklady. Nedílnou součástí práce jsou dobové reklamní teorie a jejich následná analýza vlivu na lokání inzerci v Kutné Hoře
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the advertising strategy of the periodicals in Kutná Hora from 1918 to 1938. The thesis focuses on the attention on advertising from the point of view of everyday life. Descriptions and analysis relating to the interwar period, which is divided into several special subtexts, are made in the thesis. The thesis also makes use of analysis and descriptions of gender specific themes as well as representation of national identity and professionally-social specializations of individual advertising strategies, which are accompanied by various examples. Last but not least the thesis contains interwar period advertising theories and the analysis of their influence on local advertisements in Kutná Hora.
Bakalářská práce se zabývá reklamní strategií periodik v Kutné Hoře v období 1918-1938. Zaměřuje se na reklamní inzerci z hlediska dějin každodennosti. V práci jsou vytvořeny popisy a analýzy doby meziválečného období pomocí několika podtémat. Využívány jsou zde analýzy a popisy genderově specifických témat, reprezentace nacionální identity a profesně-sociálních specifik tematického zaměření jednotlivých reklamních strategií, doplňována dobovými příklady. Nedílnou součástí práce jsou dobové reklamní teorie a jejich následná analýza vlivu na lokání inzerci v Kutné Hoře
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the advertising strategy of the periodicals in Kutná Hora from 1918 to 1938. The thesis focuses on the attention on advertising from the point of view of everyday life. Descriptions and analysis relating to the interwar period, which is divided into several special subtexts, are made in the thesis. The thesis also makes use of analysis and descriptions of gender specific themes as well as representation of national identity and professionally-social specializations of individual advertising strategies, which are accompanied by various examples. Last but not least the thesis contains interwar period advertising theories and the analysis of their influence on local advertisements in Kutná Hora.
Bakalářská práce se zabývá reklamní inzercí v Kutné Hoře v letech 1918-1938 z hlediska dějin každodennosti. Jako prameny jsou zde využívána periodika, která vycházela v letech meziválečného Československa na Kutnohorsku. Cílem této práce je vytvořit popis a odbornou analýzu reklamní inzerce v Kutné Hoře v meziválečném období z hlediska genderově specifických témat, reprezentace nacionální identity a profesně-sociálních specifik tématického zaměření jednotlivých reklamních strategií. Dále autor představí dobové reklamní teorie a analyzuje jejich vliv na lokální inzerci ve sledovaném regionu.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá reklamní inzercí v Kutné Hoře v letech 1918-1938 z hlediska dějin každodennosti. Jako prameny jsou zde využívána periodika, která vycházela v letech meziválečného Československa na Kutnohorsku. Cílem této práce je vytvořit popis a odbornou analýzu reklamní inzerce v Kutné Hoře v meziválečném období z hlediska genderově specifických témat, reprezentace nacionální identity a profesně-sociálních specifik tématického zaměření jednotlivých reklamních strategií. Dále autor představí dobové reklamní teorie a analyzuje jejich vliv na lokální inzerci ve sledovaném regionu.
Seznam doporučené literatury
BRABEC, Jan, Reklama a její technika, Praha 1946.
HLOUCHOVÁ, Kateřina, Proměny československé reklamy 1918-1989, Brno 2015. KOHLÍK, Jaroslav, Noviny dávných staletí, Praha 1970.
KOPŘIVA, Milan, Všem chutnají tuze Novákovy uzeniny: inzeráty z českých novin a časopisů konce 19. a začátku 20. století, kdy Rakousku-Uhersku vládl císař František Josef I., zvaný starej Procházka, Praha 1993.
SOLAR, Jiří, Reklamní příručka, Praha 1938.
VOŠAHLÍKOVÁ, Pavla, Dvacátá léta v české reklamě, in: Studie k moderním dějinám: sborník prací k 70. narozeninám Vlastislava Laciny, Praha 2001, s. 291-303.
VOŠAHLÍKOVÁ, Pavla, Zlaté časy české reklamy, Praha 1999.
VYSEKALOVÁ, Jitka, Psychologie reklamy, 4. vyd., Praha 2012.
Seznam doporučené literatury
BRABEC, Jan, Reklama a její technika, Praha 1946.
HLOUCHOVÁ, Kateřina, Proměny československé reklamy 1918-1989, Brno 2015. KOHLÍK, Jaroslav, Noviny dávných staletí, Praha 1970.
KOPŘIVA, Milan, Všem chutnají tuze Novákovy uzeniny: inzeráty z českých novin a časopisů konce 19. a začátku 20. století, kdy Rakousku-Uhersku vládl císař František Josef I., zvaný starej Procházka, Praha 1993.
SOLAR, Jiří, Reklamní příručka, Praha 1938.
VOŠAHLÍKOVÁ, Pavla, Dvacátá léta v české reklamě, in: Studie k moderním dějinám: sborník prací k 70. narozeninám Vlastislava Laciny, Praha 2001, s. 291-303.
VOŠAHLÍKOVÁ, Pavla, Zlaté časy české reklamy, Praha 1999.
VYSEKALOVÁ, Jitka, Psychologie reklamy, 4. vyd., Praha 2012.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Představa práce autorem. 2. Seznámení s posudky. 3. Rozprava: regionální tisk na Kutnohorsku. Typologie meziválečné inzerce. Srovnání inzerce na Kutnohorsku s jinými regiony