Tato diplomová práce se zaměřuje na využití různých organizačních forem ve výuce anglického jazyka. Teoretická část, která je podkladem pro část praktickou, blíže určuje organizační formy - frontální vyučování, individuální práci žáků, skupinové vyučování a vyučování ve dvojicích - z hlediska výhod a nevýhod, rolí učitele a žáků, řízení třídy a aktivit vhodných pro každou organizační formu. Praktická část popisuje průběh a závěry výzkumu. Hlavním cílem výzkumu je stanovit účely a četnost využívání různých organizačních forem ve výuce anglického jazyka.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the use of different organisational forms in English language teaching. The theoretical part, which is the basis for the practical part, specifies organisational forms - frontal teaching, individual work, group work and pair work - in terms of advantages and disadvantages, roles of the teacher and learners, class management and activities appropriate for each organisational form. The practical part describes research procedure and outcomes. The main aim of the research is to determine the purposes and frequency of using different organisational forms in English language teaching.
Klíčová slova
organizační formy, frontální vyučování, individuální práce žáků, skupinové vyučování, vyučování ve dvojicích
Klíčová slova v angličtině
organisational forms, frontal teaching, individual work, group work, pair work
Rozsah průvodní práce
87 s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce se zaměřuje na využití různých organizačních forem ve výuce anglického jazyka. Teoretická část, která je podkladem pro část praktickou, blíže určuje organizační formy - frontální vyučování, individuální práci žáků, skupinové vyučování a vyučování ve dvojicích - z hlediska výhod a nevýhod, rolí učitele a žáků, řízení třídy a aktivit vhodných pro každou organizační formu. Praktická část popisuje průběh a závěry výzkumu. Hlavním cílem výzkumu je stanovit účely a četnost využívání různých organizačních forem ve výuce anglického jazyka.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the use of different organisational forms in English language teaching. The theoretical part, which is the basis for the practical part, specifies organisational forms - frontal teaching, individual work, group work and pair work - in terms of advantages and disadvantages, roles of the teacher and learners, class management and activities appropriate for each organisational form. The practical part describes research procedure and outcomes. The main aim of the research is to determine the purposes and frequency of using different organisational forms in English language teaching.
Klíčová slova
organizační formy, frontální vyučování, individuální práce žáků, skupinové vyučování, vyučování ve dvojicích
Klíčová slova v angličtině
organisational forms, frontal teaching, individual work, group work, pair work
Zásady pro vypracování
V diplomové práci se bude diplomandka zabývat různými organizačními formami v procesu vyučování /učení se anglického jazyka.
V teoretické části budou uvedena východiska pro následující empirické šetření. Diplomandka se zde bude věnovat organizačním formám ve vyučování, a to frontálnímu vyučování, individuální práci žáků, skupinovému vyučování a vyučování ve dvojicích. Pozornost věnuje specifikům jednotlivých organizačních forem, roli učitele i rolím žáků, typům interakcí a aktivitám využívajícím jednotlivé organizační formy vyučování.
Praktická část práce se zaměří na hodnocení konkrétních organizačních forem vyučování dle předem vydefinovaných kritérií, a to jak na účely a způsoby jejich využívání ve vyučování / učení se anglickému jazyku, tak na jejich frekvenci a efektivitu v praxi.
Zásady pro vypracování
V diplomové práci se bude diplomandka zabývat různými organizačními formami v procesu vyučování /učení se anglického jazyka.
V teoretické části budou uvedena východiska pro následující empirické šetření. Diplomandka se zde bude věnovat organizačním formám ve vyučování, a to frontálnímu vyučování, individuální práci žáků, skupinovému vyučování a vyučování ve dvojicích. Pozornost věnuje specifikům jednotlivých organizačních forem, roli učitele i rolím žáků, typům interakcí a aktivitám využívajícím jednotlivé organizační formy vyučování.
Praktická část práce se zaměří na hodnocení konkrétních organizačních forem vyučování dle předem vydefinovaných kritérií, a to jak na účely a způsoby jejich využívání ve vyučování / učení se anglickému jazyku, tak na jejich frekvenci a efektivitu v praxi.
Seznam doporučené literatury
BYRNE, Donn. Techniques for Classroom Interaction. London : Longman, 1991. 108 s. ISBN 0-582-74627-2.
HARMER, Jeremy. The Practice of English Language Teaching. Harlow : Pearson Education Limited, 2007. 448 s. ISBN 978-1-4058-5311-8.
KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení a vyučování : teoretické a praktické problémy. Praha : Karolinum, 2001. 179 s. ISBN 80-246-0192-3.
MECHLOVÁ, Erika, HORÁK, František. Skupinové vyučování na základní a střední škole. Praha : SPN, 1986. 98 s.
SCRIVENER, Jim. Learning Teaching. Oxford : Heinemann, 1994. 218 s. ISBN 0-435-24089-7.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999. 292 s. ISBN 80-85866-33-1.
Seznam doporučené literatury
BYRNE, Donn. Techniques for Classroom Interaction. London : Longman, 1991. 108 s. ISBN 0-582-74627-2.
HARMER, Jeremy. The Practice of English Language Teaching. Harlow : Pearson Education Limited, 2007. 448 s. ISBN 978-1-4058-5311-8.
KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení a vyučování : teoretické a praktické problémy. Praha : Karolinum, 2001. 179 s. ISBN 80-246-0192-3.
MECHLOVÁ, Erika, HORÁK, František. Skupinové vyučování na základní a střední škole. Praha : SPN, 1986. 98 s.
SCRIVENER, Jim. Learning Teaching. Oxford : Heinemann, 1994. 218 s. ISBN 0-435-24089-7.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999. 292 s. ISBN 80-85866-33-1.