Tato bakalářská práce se zabývá tématem rozvoje a motivace zaměstnanců k dalšímu sebevzdělávání. Cílem práce je návrh doporučení pro další rozvoj a vzdělávání zaměstnanců ve vybraném podniku na základě analýzy jeho současné politiky vzdělávání a motivačních faktorů k sebevzdělávání zaměstnanců tohoto podniku. První část je věnována teoretickým východiskům v oblastech personálního managementu, leadershipu, rozvoji a vedení zaměstnanců, motivaci a motivačním teoriím. Druhá část se zaměřuje na analýzu a výzkum ve vybraném podniku, který je proveden pomocí dotazníkového šetření a výsledkem jsou návrhy na zlepšení.
Annotation in English
This bachelor's thesis deals with the topic of development and motivation of employees for further self-education. Its aim is to design recommendations for further development and education of employees in the selected company based on the analysis of its current education policy and motivational factors for self-education of employees of this company. The first part is devoted to theoretical foundations in the areas of personal management, leadership, development and management of employees, motivation and motivation theories. The second part focuses on the analysis and research in the selected company, which is carried out using a questionnaire survey and its result are suggestions for improvement.
Tato bakalářská práce se zabývá tématem rozvoje a motivace zaměstnanců k dalšímu sebevzdělávání. Cílem práce je návrh doporučení pro další rozvoj a vzdělávání zaměstnanců ve vybraném podniku na základě analýzy jeho současné politiky vzdělávání a motivačních faktorů k sebevzdělávání zaměstnanců tohoto podniku. První část je věnována teoretickým východiskům v oblastech personálního managementu, leadershipu, rozvoji a vedení zaměstnanců, motivaci a motivačním teoriím. Druhá část se zaměřuje na analýzu a výzkum ve vybraném podniku, který je proveden pomocí dotazníkového šetření a výsledkem jsou návrhy na zlepšení.
Annotation in English
This bachelor's thesis deals with the topic of development and motivation of employees for further self-education. Its aim is to design recommendations for further development and education of employees in the selected company based on the analysis of its current education policy and motivational factors for self-education of employees of this company. The first part is devoted to theoretical foundations in the areas of personal management, leadership, development and management of employees, motivation and motivation theories. The second part focuses on the analysis and research in the selected company, which is carried out using a questionnaire survey and its result are suggestions for improvement.
Cílem práce je návrh doporučení pro další rozvoj a vzdělávání zaměstnanců ve vybraném podniku na základě analýzy jeho současné politiky vzdělávání a motivačních faktorů k sebevzdělávání zaměstnanců tohoto podniku.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů v oblasti personalistiky. - Charakteristika vzdělávacích činností - Charakteristika vybraného podniku. - Analýza motivace a vzdělávacích činností ve vybraném podniku. - Formulace závěrů a návrh doporučení.
Research Plan
Cílem práce je návrh doporučení pro další rozvoj a vzdělávání zaměstnanců ve vybraném podniku na základě analýzy jeho současné politiky vzdělávání a motivačních faktorů k sebevzdělávání zaměstnanců tohoto podniku.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů v oblasti personalistiky. - Charakteristika vzdělávacích činností - Charakteristika vybraného podniku. - Analýza motivace a vzdělávacích činností ve vybraném podniku. - Formulace závěrů a návrh doporučení.
Recommended resources
PALÍŠKOVÁ, Marcela, Kateřina LEGNEROVÁ a Marek STŘÍTESKÝ, 2021. Personální řízení: úvod do moderní personalistiky. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-702-6.
PLAMÍNEK, Jiří, 2018. Vedení lidí, týmů a firem: praktický atlas managementu. 5. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0629-5.
URBAN, Jan, 2017. Motivace a odměňování pracovníků: co musíte vědět, abyste ze svých spolupracovníků dostali to nejlepší. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0227-3.
WHITMORE, John, 2017. Coaching for performance: the principles and practice of coaching and leadership. 5. vydání. London: Nicholas Brealey Publishing. ISBN 978-1-473-65812-7.
Recommended resources
PALÍŠKOVÁ, Marcela, Kateřina LEGNEROVÁ a Marek STŘÍTESKÝ, 2021. Personální řízení: úvod do moderní personalistiky. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-702-6.
PLAMÍNEK, Jiří, 2018. Vedení lidí, týmů a firem: praktický atlas managementu. 5. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0629-5.
URBAN, Jan, 2017. Motivace a odměňování pracovníků: co musíte vědět, abyste ze svých spolupracovníků dostali to nejlepší. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0227-3.
WHITMORE, John, 2017. Coaching for performance: the principles and practice of coaching and leadership. 5. vydání. London: Nicholas Brealey Publishing. ISBN 978-1-473-65812-7.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Student přednesl obhajobu práce s názvem: Rozvoj a motivace zaměstnanců k dalšímu sebevzdělávání ve vybraném podniku.
Cílem práce je návrh doporučení pro další rozvoj a vzdělávání zaměstnanců ve vybraném podniku na základě analýzy jeho současné politiky vzdělávání a motivačních faktorů k sebevzdělávání zaměstnanců tohoto podniku.
Během rozpravy byly položeny dotazy dle posudku vedoucího bakalářské práce:
Otázka 1.: Čím si vysvětlujete, že ve Vámi analyzovaném podniku je jen velmi slabý zájem o vzdělávání a seberozvoj mezi zaměstnanci?
Otázka 2.: Měla by podle Vašeho názoru firma prolnout vzdělávání i do ostatních personálních činnosti (např. nábor, hodnocení, odměňování, mobilita, propuštění pracovníků), popř. jakým způsobem? Své rozhodnutí zdůvodněte.
Student na otázky reagoval.
Následně byly během rozpravy položeny doplňující dotazy:
Otázka 3.: Jakou pracovní náplň mají pracovníci ve Vaší práci?