This Diploma Thesis deals with the possible use of the Internet in the development of language productive skill of speaking. In the theoretical part the Thesis discusses communicative competence, theory of speaking, different types of practice and activities suitable for the development of speaking, and the Internet and its potential in the development of these skills. The empirical part focuses on several designed internet-based speaking activities which are applied to a particular group of basic school learners and subjected to critical evaluation.
Anotace v angličtině
Diplomová práce pojednává o možnostech využití Internetu pro rozvoj produktivní řečové dovednosti mluvení. Práce je dělena na dvě hlavní části: teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá komunikativní kompetencí, teorií řečové dovednosti mluvení, kategorizací aktivit vhodných pro procvičování dané dovednosti a dále Internetem a jeho potenciálnímu využití při rozvoji mluveného projevu. Empirické bádání vychází z evaluace navržených učebních aktivit založených na využití Internetu pro rozvoj mluvení, implementovaných na konkrétní skupině žáků vybrané základní školy.
Klíčová slova
communicative competence, communicative language teaching, speaking, speaking activities, the Internet, ELT methodology
Klíčová slova v angličtině
komunikativní kompetence, komunikativní výuka jazyků, řečová dovednost mluvení, aktivity zaměřené na rozvoj mluveného projevu, Internet, metodologie výuky anglického jazyka
Rozsah průvodní práce
106 s. (136 798 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
This Diploma Thesis deals with the possible use of the Internet in the development of language productive skill of speaking. In the theoretical part the Thesis discusses communicative competence, theory of speaking, different types of practice and activities suitable for the development of speaking, and the Internet and its potential in the development of these skills. The empirical part focuses on several designed internet-based speaking activities which are applied to a particular group of basic school learners and subjected to critical evaluation.
Anotace v angličtině
Diplomová práce pojednává o možnostech využití Internetu pro rozvoj produktivní řečové dovednosti mluvení. Práce je dělena na dvě hlavní části: teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá komunikativní kompetencí, teorií řečové dovednosti mluvení, kategorizací aktivit vhodných pro procvičování dané dovednosti a dále Internetem a jeho potenciálnímu využití při rozvoji mluveného projevu. Empirické bádání vychází z evaluace navržených učebních aktivit založených na využití Internetu pro rozvoj mluvení, implementovaných na konkrétní skupině žáků vybrané základní školy.
Klíčová slova
communicative competence, communicative language teaching, speaking, speaking activities, the Internet, ELT methodology
Klíčová slova v angličtině
komunikativní kompetence, komunikativní výuka jazyků, řečová dovednost mluvení, aktivity zaměřené na rozvoj mluveného projevu, Internet, metodologie výuky anglického jazyka
Zásady pro vypracování
Diplomandka se ve své práci bude zabývat problematikou využití internetu pro podporu rozvoje komunikativní kompetence v anglickém jazyce, a to zejména produktivní řečové dovednosti mluvení. V teoretické části nejprve definuje základní koncepty, zejména koncept komunikativní kompetence jako cílové kategorie výuky cizích jazyků, dále řečovou dovednost mluvení a didaktické prostředky jejího rozvoje. Soustředí se hlavně na internet a jeho potenciál pro rozvoj zmíněné dovednosti. V rámci vlastního empirického šetření diplomandka navrhne soubor učebních aktivit pro rozvoj mluvení založených na práci s internetem pro konkrétní skupinu žáků základní školy. Vytvořené aktivity pak ověří ve výuce angličtiny a celý proces implementace kriticky zhodnotí.
Zásady pro vypracování
Diplomandka se ve své práci bude zabývat problematikou využití internetu pro podporu rozvoje komunikativní kompetence v anglickém jazyce, a to zejména produktivní řečové dovednosti mluvení. V teoretické části nejprve definuje základní koncepty, zejména koncept komunikativní kompetence jako cílové kategorie výuky cizích jazyků, dále řečovou dovednost mluvení a didaktické prostředky jejího rozvoje. Soustředí se hlavně na internet a jeho potenciál pro rozvoj zmíněné dovednosti. V rámci vlastního empirického šetření diplomandka navrhne soubor učebních aktivit pro rozvoj mluvení založených na práci s internetem pro konkrétní skupinu žáků základní školy. Vytvořené aktivity pak ověří ve výuce angličtiny a celý proces implementace kriticky zhodnotí.
Seznam doporučené literatury
BROWN, G., YULE, G.: Teaching Spoken Language, Cambridge University Press, 1991
BYGATE, M.: Speaking, Oxford University Press, 1991
DUDENEY, G.: The Internet and the Language Classroom, Cambridge University Press, 2000
FREEMAN, D.: Doing Teacher Research, Heinle and Heinle Publisher, 1998
GAVORA, P.: Úvod do pedagogického výzkumu, Brno, Paido, 2000
HARMER, J.: English Language Teaching. Longman, 2001.
HEDGE, T.: Teaching and Learning in the Language Classroom. 2000, Oxford University Press
JONES, K. : An Introduction to Foreign Language Learning and Teaching, Longman, 2001
LITTLEWOOD, W.: Communicative Language Teaching. Cambridge, Cambridge University Press, 1991
REVELL, J. : Teaching Techniques for Communicative English, Macmillan Education Ltd., 1991
RICHARDS, J.C, RODGERS, S.T.: Approaches and Methods in Language Teaching, Cambridge University Press, 2001
SCOTT, A., W., YTREBERG, L., H.,: Teaching English to Children, Longman, 1991
SCRIVENER, j.: Learning Teaching, Macmillan Heinemann, 1994
TEELER, D., GRAY, P.: How to use the Internet in ELT, Harlow: Pearson Education, 2000
UR, P.: A Course in Language Teaching: Trainee Book. Cambridge University Press, 1999
Seznam doporučené literatury
BROWN, G., YULE, G.: Teaching Spoken Language, Cambridge University Press, 1991
BYGATE, M.: Speaking, Oxford University Press, 1991
DUDENEY, G.: The Internet and the Language Classroom, Cambridge University Press, 2000
FREEMAN, D.: Doing Teacher Research, Heinle and Heinle Publisher, 1998
GAVORA, P.: Úvod do pedagogického výzkumu, Brno, Paido, 2000
HARMER, J.: English Language Teaching. Longman, 2001.
HEDGE, T.: Teaching and Learning in the Language Classroom. 2000, Oxford University Press
JONES, K. : An Introduction to Foreign Language Learning and Teaching, Longman, 2001
LITTLEWOOD, W.: Communicative Language Teaching. Cambridge, Cambridge University Press, 1991
REVELL, J. : Teaching Techniques for Communicative English, Macmillan Education Ltd., 1991
RICHARDS, J.C, RODGERS, S.T.: Approaches and Methods in Language Teaching, Cambridge University Press, 2001
SCOTT, A., W., YTREBERG, L., H.,: Teaching English to Children, Longman, 1991
SCRIVENER, j.: Learning Teaching, Macmillan Heinemann, 1994
TEELER, D., GRAY, P.: How to use the Internet in ELT, Harlow: Pearson Education, 2000
UR, P.: A Course in Language Teaching: Trainee Book. Cambridge University Press, 1999