Cílem bakalářské práce je popsat volnočasové aktivity pro děti a mládež v Jednotě bratrské. Konkrétně ve sboru v Mladé Boleslavi. Práce je zaměřena na volnočasové aktivity, převážně na pravidelné kluby. V první části definuje volný čas, faktory, které jej ovlivňují a jeho funkce. Další část je zaměřena na historii jednoty bratrské, zabývá se volnočasovými aktivitami mladoboleslavského sboru. Dále také popisuje možnosti dalšího trávení volného času v Mladé Boleslavi. Praktická část se věnuje popisu průběhu vybraných aktivit.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to describe leisure activities for children and youth in the Unity of Brethren. Specifically in the church in Mladá Boleslav. The work is focused on leisure activities, mainly on regular clubs. The first part defines leisure time, the factors that affect it and its functions. The next part is focused on the history of fraternal unity, it deals with leisure activities of the Mladá Boleslav congregation. It also describes the possibilities of further leisure time in Mladá Boleslav. The practical part is devoted to the description of the course of selected activities.
Klíčová slova
Jednota bratrská, mládež, volnočasové aktivity, Mladá Boleslav, volný čas
Klíčová slova v angličtině
Unity of Brethren, youth, leisure activities, Mladá Boleslav, free time
Rozsah průvodní práce
50 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je popsat volnočasové aktivity pro děti a mládež v Jednotě bratrské. Konkrétně ve sboru v Mladé Boleslavi. Práce je zaměřena na volnočasové aktivity, převážně na pravidelné kluby. V první části definuje volný čas, faktory, které jej ovlivňují a jeho funkce. Další část je zaměřena na historii jednoty bratrské, zabývá se volnočasovými aktivitami mladoboleslavského sboru. Dále také popisuje možnosti dalšího trávení volného času v Mladé Boleslavi. Praktická část se věnuje popisu průběhu vybraných aktivit.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to describe leisure activities for children and youth in the Unity of Brethren. Specifically in the church in Mladá Boleslav. The work is focused on leisure activities, mainly on regular clubs. The first part defines leisure time, the factors that affect it and its functions. The next part is focused on the history of fraternal unity, it deals with leisure activities of the Mladá Boleslav congregation. It also describes the possibilities of further leisure time in Mladá Boleslav. The practical part is devoted to the description of the course of selected activities.
Klíčová slova
Jednota bratrská, mládež, volnočasové aktivity, Mladá Boleslav, volný čas
Klíčová slova v angličtině
Unity of Brethren, youth, leisure activities, Mladá Boleslav, free time
Zásady pro vypracování
Sbor Jednoty bratrské v Mladé Boleslavi nabízí mnoho volnočasových aktivit jak pro nejmenší děti, tak i mladistvé. Cílem bakalářské práce bude popsat jaké aktivity Jednota bratrská nabízí dětem a mladistvým a jak na ně působí. Budou mě zajímat zejména volnočasové aktivity a jejich vliv na děti. Jakým způsobem se děti skrze výuku Jednoty učí vidění světa. Jaké dostávají úkoly či na jaké otázky děti odpovídají. Bakalářská práce by se skládala ze dvou částí. V první části bych stručně popsala působení Jednoty bratrské v Mladé Boleslavi, dále bych se zaměřila na volnočasové aktivity, které jsou dětem nabízeny ve Sboru Jednoty bratrské v Mladé Boleslavi. Zajímalo by mě, kolik dětí do sboru dochází, v jaké jsou věkové kategorii, jakých aktivit se účastní a proč, jak jsou s nimi spokojené, zdali navštěvují jiné zájmové kroužky či dochází do jiných institucí. Soustředila bych se na to, jaké metody jsou při práci s dětmi užívány, kdo vede zájmové aktivity a v jakém prostředí probíhají. Ve druhé části bych se věnovala výzkumu ve sboru, kde bych se účastnila vybraných aktivit a pozorovala jejich průběh. Cílem výzkumu bude zjistit jaký má výchova ve sboru vliv na postoje dětí a mládeže.
Zásady pro vypracování
Sbor Jednoty bratrské v Mladé Boleslavi nabízí mnoho volnočasových aktivit jak pro nejmenší děti, tak i mladistvé. Cílem bakalářské práce bude popsat jaké aktivity Jednota bratrská nabízí dětem a mladistvým a jak na ně působí. Budou mě zajímat zejména volnočasové aktivity a jejich vliv na děti. Jakým způsobem se děti skrze výuku Jednoty učí vidění světa. Jaké dostávají úkoly či na jaké otázky děti odpovídají. Bakalářská práce by se skládala ze dvou částí. V první části bych stručně popsala působení Jednoty bratrské v Mladé Boleslavi, dále bych se zaměřila na volnočasové aktivity, které jsou dětem nabízeny ve Sboru Jednoty bratrské v Mladé Boleslavi. Zajímalo by mě, kolik dětí do sboru dochází, v jaké jsou věkové kategorii, jakých aktivit se účastní a proč, jak jsou s nimi spokojené, zdali navštěvují jiné zájmové kroužky či dochází do jiných institucí. Soustředila bych se na to, jaké metody jsou při práci s dětmi užívány, kdo vede zájmové aktivity a v jakém prostředí probíhají. Ve druhé části bych se věnovala výzkumu ve sboru, kde bych se účastnila vybraných aktivit a pozorovala jejich průběh. Cílem výzkumu bude zjistit jaký má výchova ve sboru vliv na postoje dětí a mládeže.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. 176 s. ISBN 80-7178-927
MOLNÁR, Amedeo. Boleslavští bratří. 1. vydání. Praha: Komenského evangelická fakulta bohoslovecká, 1952. 291 stran. Spisy Komenského evangelické fakulty bohoslovecké. Ř. A; svazek 21.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-666-6.
ŘÍČAN, Rudolf a Molnár, Amedeo. Dějiny Jednoty bratrské. Vydání první. Praha: Kalich, 1957. 518 stran.
SPOUSTA, Vladimír. Teoretické základy výchovy ve volném čase: Úvod do studia pedagogiky volného času. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity, 1994.
VÁŽANSKÝ, Mojmír a Vladimír SMÉKAL. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-901737-9-9
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. 176 s. ISBN 80-7178-927
MOLNÁR, Amedeo. Boleslavští bratří. 1. vydání. Praha: Komenského evangelická fakulta bohoslovecká, 1952. 291 stran. Spisy Komenského evangelické fakulty bohoslovecké. Ř. A; svazek 21.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-666-6.
ŘÍČAN, Rudolf a Molnár, Amedeo. Dějiny Jednoty bratrské. Vydání první. Praha: Kalich, 1957. 518 stran.
SPOUSTA, Vladimír. Teoretické základy výchovy ve volném čase: Úvod do studia pedagogiky volného času. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity, 1994.
VÁŽANSKÝ, Mojmír a Vladimír SMÉKAL. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-901737-9-9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila práci v cílech, struktuře, metodologii výzkumu a popsala hypotézy výzkumu. Zodpověděla dotazy členů komise a zapojila se do odborné debaty.