Předmětem bakalářské práce je problematika komunikace sester s dětskými pacienty. V teoretické části se zabývám zejména druhy komunikace a komunikací s dítětem vzhledem k vývoji. Ve výzkumné části zpracovávám informace, které jsem získala na základě vyplněných dotazníků od sester pracujících na dětských lůžkových odděleních. Výzkumnou sondou byly dotazníky, určené pro sestry pracující na dětských odděleních, které se zabývaly různými oblastmi komunikace s dětskými pacienty. Výstupem mé bakalářské práce je edukační materiál usnadňující komunikaci s dětským pacientem.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is the issue of communication between nurses and child patients. The theoretical part deals with the particular types of communication and communication with a child in accordance with his development stage. In the research part are processed information, which I have collected from a survey among nurses working on children's inpatient ward. The survey was conducted among nurses from children's wards, who were researching into various types of communication with child patients. The output of my bachelor thesis is an educational material, which facilitates the communication with child patient.
Předmětem bakalářské práce je problematika komunikace sester s dětskými pacienty. V teoretické části se zabývám zejména druhy komunikace a komunikací s dítětem vzhledem k vývoji. Ve výzkumné části zpracovávám informace, které jsem získala na základě vyplněných dotazníků od sester pracujících na dětských lůžkových odděleních. Výzkumnou sondou byly dotazníky, určené pro sestry pracující na dětských odděleních, které se zabývaly různými oblastmi komunikace s dětskými pacienty. Výstupem mé bakalářské práce je edukační materiál usnadňující komunikaci s dětským pacientem.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is the issue of communication between nurses and child patients. The theoretical part deals with the particular types of communication and communication with a child in accordance with his development stage. In the research part are processed information, which I have collected from a survey among nurses working on children's inpatient ward. The survey was conducted among nurses from children's wards, who were researching into various types of communication with child patients. The output of my bachelor thesis is an educational material, which facilitates the communication with child patient.
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. HORŇÁKOVÁ, Katarína, Svetlana KAPALKOVÁ a Marína MIKULAJOVÁ. Jak mluvit s dětmi: od narození do tří let. 1. vyd. Praha: Portál, 2009, 167 s. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-612-4.
2. KELNAROVÁ, Jarmila a Eva MATĚJKOVÁ. Psychologie a komunikace pro zdravotnické asistenty - 4. ročník. 2. přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2014, 144 s., iv s. obr. příl. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-5203-7.
3. PLEVOVÁ, Ilona a Regina SLOWIK. Komunikace s dětským pacientem. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 247 s. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-2968-8.
4. POKORNÁ, Andrea. Efektivní komunikační techniky v ošetřovatelství. 2. přeprac. vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů v Brně, 2008, 100 s. ISBN 978-80-7013-466-5.
5. ŠPATENKOVÁ, Naděžda a Jaroslava KRÁLOVÁ. Základní otázky komunikace: komunikace (nejen) pro sestry. 1. vyd. Praha: Galén, 2009, 135 s.
ISBN 9788072625994.
6. VENGLÁŘOVÁ, Martina a Gabriela MAHROVÁ. Komunikace pro zdravotní sestry. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 144 s. ISBN 80-247-1262-8.
Seznam doporučené literatury
1. HORŇÁKOVÁ, Katarína, Svetlana KAPALKOVÁ a Marína MIKULAJOVÁ. Jak mluvit s dětmi: od narození do tří let. 1. vyd. Praha: Portál, 2009, 167 s. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-612-4.
2. KELNAROVÁ, Jarmila a Eva MATĚJKOVÁ. Psychologie a komunikace pro zdravotnické asistenty - 4. ročník. 2. přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2014, 144 s., iv s. obr. příl. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-5203-7.
3. PLEVOVÁ, Ilona a Regina SLOWIK. Komunikace s dětským pacientem. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 247 s. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-2968-8.
4. POKORNÁ, Andrea. Efektivní komunikační techniky v ošetřovatelství. 2. přeprac. vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů v Brně, 2008, 100 s. ISBN 978-80-7013-466-5.
5. ŠPATENKOVÁ, Naděžda a Jaroslava KRÁLOVÁ. Základní otázky komunikace: komunikace (nejen) pro sestry. 1. vyd. Praha: Galén, 2009, 135 s.
ISBN 9788072625994.
6. VENGLÁŘOVÁ, Martina a Gabriela MAHROVÁ. Komunikace pro zdravotní sestry. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 144 s. ISBN 80-247-1262-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně minus
Hodnocení oponenta: velmi dobře minus
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Za jakých podmínek lze závěry z výzkumného šetření zobecňovat na celou populaci (např. sester apod.)?
2. Jak vy sama s dětskými pacienty komunikujete? Co je pro Vás komunikačně nejtěžší? V čem naopak vidíte své silné stránky?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá