Teoretická část práce se zabývá problematikou obalů, obalových materiálů a jejich environmentálních dopadů. Specifikuje současné přístupy k udržitelným inovacím obalů a principy spolupráce mezi obchodními partnery při návrhu udržitelného obalu. Na základě výzkumu u výrobce kosmetických produktů a jeho dodavatele obalů jsou v praktické části práce identifikovány postoje podniků k udržitelným inovacím obalů, možnosti udržitelných inovací primárních obalů pro kosmetické produkty a podoba spolupráce mezi zkoumanými podniky při návrhu udržitelných obalů.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this paper deals with packaging issues, packaging materials and their environmental impacts. It specifies current approach to sustainable packaging innovations and principes of collaboration between bussiness partners in sustainable packaging design. Based on a research at cosmetics products manufacturer and his supplier od primary packaging, practical part of this paper identifyies approaches of there companies to sustainable packaging innovations, opportunities of sustainable innovations for cosmetics products primary packaging and a form of collaboration between researched companies at sustainable packaging design.
Klíčová slova
balení, spolupráce v dodavatelském řetězci, udržitelný obal, kosmetické produkty
Teoretická část práce se zabývá problematikou obalů, obalových materiálů a jejich environmentálních dopadů. Specifikuje současné přístupy k udržitelným inovacím obalů a principy spolupráce mezi obchodními partnery při návrhu udržitelného obalu. Na základě výzkumu u výrobce kosmetických produktů a jeho dodavatele obalů jsou v praktické části práce identifikovány postoje podniků k udržitelným inovacím obalů, možnosti udržitelných inovací primárních obalů pro kosmetické produkty a podoba spolupráce mezi zkoumanými podniky při návrhu udržitelných obalů.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this paper deals with packaging issues, packaging materials and their environmental impacts. It specifies current approach to sustainable packaging innovations and principes of collaboration between bussiness partners in sustainable packaging design. Based on a research at cosmetics products manufacturer and his supplier od primary packaging, practical part of this paper identifyies approaches of there companies to sustainable packaging innovations, opportunities of sustainable innovations for cosmetics products primary packaging and a form of collaboration between researched companies at sustainable packaging design.
Klíčová slova
balení, spolupráce v dodavatelském řetězci, udržitelný obal, kosmetické produkty
1. Druhy a funkce obalů, udržitelné přístupy k obalování (literární rešerše).
2. Principy spolupráce v řetězci při návrhu udržitelného obalu (literární rešerše).
3. Primární výzkum v oblasti spolupráce podniků při návrhu udržitelných obalů pro produkty spotřební chemie.
4. Zhodnocení výsledků výzkumu a závěry.
Zásady pro vypracování
1. Druhy a funkce obalů, udržitelné přístupy k obalování (literární rešerše).
2. Principy spolupráce v řetězci při návrhu udržitelného obalu (literární rešerše).
3. Primární výzkum v oblasti spolupráce podniků při návrhu udržitelných obalů pro produkty spotřební chemie.
4. Zhodnocení výsledků výzkumu a závěry.
Seznam doporučené literatury
1. BEITZEN-HEINEKE, Elisa F., Nazmiye BALTA-OZKAN a Hendrik REEFKE. The prospects of zero-packaging grocery stores to improve the social and environmental impacts of the food supply chain. Journal of Cleaner Production 140, 2017, 1528-1541.
2. GARCÍA-ARCA, Jesús, A. Trinidad GONZÁLEZ-PORTELA GARRIDO a Carlos PRADO-PRADO. 'Sustainable Packaging Logistics". The link between sustainability and competitiveness in supply chains. Sustainability 9, 2017, 1-17.
3. GROS, Ivan, Ivan BARANČÍK a Zdeněk ČUJAN. Velká kniha logistiky. 1. vyd. Praha: VŠCHT Praha, 2016, 512 s. ISBN 978-80-7080-952-5.
4. GUSTAVO, Jorge Ubirajara Jr. Drivers, opportunities and barriers for a retailer in the pursuit of more sustainable packaging redesign. Journal of Cleaner Production 187, 2018, 18-28.
5. HELLSTRÖM, Daniel a Annika OLSSON. Managing packaging design for sustainable development: A Compass for Strategic Directions. 1. vyd. Department of Design Sciences, Lund University, Sweden: John Wiley, 2016, 240 s. ISBN 978-1-119-15093-0.
6. PALSSON, Henrik. Packaging Logistics: Understanding and managing the economic and environmental impacts of packaging in supply chains. 1. vyd. Lund University: Kogan Page, 2018, 248 s. ISBN 978- 0749481704.
7. Zákon č. 477/2001 Sb., Zákon o obalech a o změně některých zákonů (zákon o obalech).
Seznam doporučené literatury
1. BEITZEN-HEINEKE, Elisa F., Nazmiye BALTA-OZKAN a Hendrik REEFKE. The prospects of zero-packaging grocery stores to improve the social and environmental impacts of the food supply chain. Journal of Cleaner Production 140, 2017, 1528-1541.
2. GARCÍA-ARCA, Jesús, A. Trinidad GONZÁLEZ-PORTELA GARRIDO a Carlos PRADO-PRADO. 'Sustainable Packaging Logistics". The link between sustainability and competitiveness in supply chains. Sustainability 9, 2017, 1-17.
3. GROS, Ivan, Ivan BARANČÍK a Zdeněk ČUJAN. Velká kniha logistiky. 1. vyd. Praha: VŠCHT Praha, 2016, 512 s. ISBN 978-80-7080-952-5.
4. GUSTAVO, Jorge Ubirajara Jr. Drivers, opportunities and barriers for a retailer in the pursuit of more sustainable packaging redesign. Journal of Cleaner Production 187, 2018, 18-28.
5. HELLSTRÖM, Daniel a Annika OLSSON. Managing packaging design for sustainable development: A Compass for Strategic Directions. 1. vyd. Department of Design Sciences, Lund University, Sweden: John Wiley, 2016, 240 s. ISBN 978-1-119-15093-0.
6. PALSSON, Henrik. Packaging Logistics: Understanding and managing the economic and environmental impacts of packaging in supply chains. 1. vyd. Lund University: Kogan Page, 2018, 248 s. ISBN 978- 0749481704.
7. Zákon č. 477/2001 Sb., Zákon o obalech a o změně některých zákonů (zákon o obalech).
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Kdo iniciuje vznik obalu a jak probíhá proces odsouhlasení konečné podoby obalu? Kdo a jak analyzuje požadavky konečného spotřebitele, výrobce obalů, nebo prodejce produktů? Liší se standardně nabízené obaly v úrovni udržitelnosti?