Tato práce se zabývá hodnocením pevnosti lepených spojů v konstrukci autobusů. Jsou zde shrnuty základní technologické postupy při konstrukci lepeného spoje a taky různé technologickými vlivy působící na pevnost spoje. V praktické části je zkoumána závislost pevnosti lepeného spoje na době vytvrzení. Zkouška byla provedena pomocí statické zkoušky tahem a bylo při ní použito polyuretanové lepidlo které se skutečně používá i v konstrukci autobusů.
Anotace v angličtině
This work is devoted to the study of strength of glued joints on bus structure. There are summarizing basic technologic process in glued joints construction. There are presented technologic influence treat to joints strength. In practical section is testing dependence of glued joint strength to setting time. Testing was measure using static tensile test using polyurethane glue that is really use in bus manufacturing.
Klíčová slova
lepený spoj, pevnost lepeného spoje, adherend, kohezivní pevnost, adhezivní pevnost
Tato práce se zabývá hodnocením pevnosti lepených spojů v konstrukci autobusů. Jsou zde shrnuty základní technologické postupy při konstrukci lepeného spoje a taky různé technologickými vlivy působící na pevnost spoje. V praktické části je zkoumána závislost pevnosti lepeného spoje na době vytvrzení. Zkouška byla provedena pomocí statické zkoušky tahem a bylo při ní použito polyuretanové lepidlo které se skutečně používá i v konstrukci autobusů.
Anotace v angličtině
This work is devoted to the study of strength of glued joints on bus structure. There are summarizing basic technologic process in glued joints construction. There are presented technologic influence treat to joints strength. In practical section is testing dependence of glued joint strength to setting time. Testing was measure using static tensile test using polyurethane glue that is really use in bus manufacturing.
Klíčová slova
lepený spoj, pevnost lepeného spoje, adherend, kohezivní pevnost, adhezivní pevnost
1. Rozbor aplikace lepených spojů v konstrukci autobusů
2. Technologické a materiálové vlivy na pevnost lepených spojů
3. Rozbor problematiky různé doby vytvrzování v závislosti na použitém materiálu a technologii, metody hodnocení
4. Laboratorní testy vybraných lepených spojů
5. Vyhodnocení výsledků rozborů, rozbor možností testování doby vytvrzování lepených spojů
Zásady pro vypracování
1. Rozbor aplikace lepených spojů v konstrukci autobusů
2. Technologické a materiálové vlivy na pevnost lepených spojů
3. Rozbor problematiky různé doby vytvrzování v závislosti na použitém materiálu a technologii, metody hodnocení
4. Laboratorní testy vybraných lepených spojů
5. Vyhodnocení výsledků rozborů, rozbor možností testování doby vytvrzování lepených spojů
Seznam doporučené literatury
1. Petrie, E. M.: Handbook of Adhesives and Sealants. McGraw-Hill, New York USA, 2000, ISBN 0-07-049888-1
2. Ptáček, L. a kol.: Nauka o materiálu I.-II. CERM, s.r.o. Brno 1999, ISBN 80-7204-193-2
Seznam doporučené literatury
1. Petrie, E. M.: Handbook of Adhesives and Sealants. McGraw-Hill, New York USA, 2000, ISBN 0-07-049888-1
2. Ptáček, L. a kol.: Nauka o materiálu I.-II. CERM, s.r.o. Brno 1999, ISBN 80-7204-193-2
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Bakalář se ve své bakalářské práci zabýval hodnocením pevnosti lepených spojů v konstrukci autobusů. Práce byla rozdělena na teoretickou část a praktickou část. V teoretické části své prezentace popsal základní technologické postupy při konstrukci lepeného spoje a taky různé technologické vlivy působící na pevnost spoje. V praktické části své prezentace se bakalář zabýval zkoumáním závislosti pevnosti lepeného spoje na době vytvrzení. Následně seznámil komisi se zkouškou, která byla provedena pomocí statické zkoušky tahem (bylo u ní použito polyuretanové lepidlo, které se skutečně používá i v konstrukci autobusů). Na dotazy členů komise a vedoucího bakalářské práce odpověděl uspokojivým způsobem.