Studentka se ve své práci bude zabývat konceptem rozvojem mluvení ve výuce anglického jazyka prostřednictvím tzv. mobilního učení (mobile learning). V teoretické části nejprve stručně definuje koncept komunikační kompetence jako cíle cizojazyčné výuky a dá jej do vztahu s modelem cizojazyčné mluvní kompetence dle Gohové a Burnsové, který podrobně představí. Dále definuje koncept mobilního učení a bude diskutovat možnosti jeho využití pro rozvoj mluvení v angličtině.
V praktické části práce studentka realizuje vlastní výzkumné šetření v kontextu konkrétní vzdělávací instituce využívající mobilního učení. Cílem šetření je zjistit, jaké příležitosti k rozvoji mluvení mobilní učení realizované zvolenou institucí nabízí. Studentka v roli lektora realizuje sérii vyučovacích jednotek, které bude reflektovat za pomocí strukturovaného nástroje vytvořeného na základě výše zmíněného modelu. Získaná data analyzuje s cílem identifikovat příležitosti a limity zvoleného formátu mobilního učení.
Annotation in English
This bachelor papers deals with developing second language speaking competences in the context of mobile learning. The aim of my research is to find out what opportunities for development of speaking mobile learning represents. The theoretical part introduces aspects of second language speaking competence. The practical part reveals the outcomes of my classroom research and presents the findings.
Keywords
rozvoj mluvení, komunikační strategie, student cizího jazyka, mobilní učení
Keywords in English
second langauge speaking competence, communication strategies, L2 learner, mobile learning
Length of the covering note
97 s. (107 500 znaků)
Language
AN
Annotation
Studentka se ve své práci bude zabývat konceptem rozvojem mluvení ve výuce anglického jazyka prostřednictvím tzv. mobilního učení (mobile learning). V teoretické části nejprve stručně definuje koncept komunikační kompetence jako cíle cizojazyčné výuky a dá jej do vztahu s modelem cizojazyčné mluvní kompetence dle Gohové a Burnsové, který podrobně představí. Dále definuje koncept mobilního učení a bude diskutovat možnosti jeho využití pro rozvoj mluvení v angličtině.
V praktické části práce studentka realizuje vlastní výzkumné šetření v kontextu konkrétní vzdělávací instituce využívající mobilního učení. Cílem šetření je zjistit, jaké příležitosti k rozvoji mluvení mobilní učení realizované zvolenou institucí nabízí. Studentka v roli lektora realizuje sérii vyučovacích jednotek, které bude reflektovat za pomocí strukturovaného nástroje vytvořeného na základě výše zmíněného modelu. Získaná data analyzuje s cílem identifikovat příležitosti a limity zvoleného formátu mobilního učení.
Annotation in English
This bachelor papers deals with developing second language speaking competences in the context of mobile learning. The aim of my research is to find out what opportunities for development of speaking mobile learning represents. The theoretical part introduces aspects of second language speaking competence. The practical part reveals the outcomes of my classroom research and presents the findings.
Keywords
rozvoj mluvení, komunikační strategie, student cizího jazyka, mobilní učení
Keywords in English
second langauge speaking competence, communication strategies, L2 learner, mobile learning
Research Plan
Studentka se ve své práci bude zabývat konceptem rozvojem mluvení ve výuce anglického jazyka prostřednictvím tzv. mobilního učení (mobile learning). V teoretické části nejprve stručně definuje koncept komunikační kompetence jako cíle cizojazyčné výuky a dá jej do vztahu s modelem cizojazyčné mluvní kompetence dle Gohové a Burnsové, který podrobně představí. Dále definuje koncept mobilního učení a bude diskutovat možnosti jeho využití pro rozvoj mluvení v angličtině.
V praktické části práce studentka realizuje vlastní výzkumné šetření v kontextu konkrétní vzdělávací instituce využívající mobilního učení. Cílem šetření je zjistit, jaké příležitosti k rozvoji mluvení mobilní učení realizované zvolenou institucí nabízí. Studentka v roli lektora realizuje sérii vyučovacích jednotek, které bude reflektovat za pomocí strukturovaného nástroje vytvořeného na základě výše zmíněného modelu. Získaná data analyzuje s cílem identifikovat příležitosti a limity zvoleného formátu mobilního učení.
Research Plan
Studentka se ve své práci bude zabývat konceptem rozvojem mluvení ve výuce anglického jazyka prostřednictvím tzv. mobilního učení (mobile learning). V teoretické části nejprve stručně definuje koncept komunikační kompetence jako cíle cizojazyčné výuky a dá jej do vztahu s modelem cizojazyčné mluvní kompetence dle Gohové a Burnsové, který podrobně představí. Dále definuje koncept mobilního učení a bude diskutovat možnosti jeho využití pro rozvoj mluvení v angličtině.
V praktické části práce studentka realizuje vlastní výzkumné šetření v kontextu konkrétní vzdělávací instituce využívající mobilního učení. Cílem šetření je zjistit, jaké příležitosti k rozvoji mluvení mobilní učení realizované zvolenou institucí nabízí. Studentka v roli lektora realizuje sérii vyučovacích jednotek, které bude reflektovat za pomocí strukturovaného nástroje vytvořeného na základě výše zmíněného modelu. Získaná data analyzuje s cílem identifikovat příležitosti a limity zvoleného formátu mobilního učení.
Recommended resources
Archer, Dawn, Aijmer Karin, and Anne Wichmann. Pragmatics: an Advanced Resource Book for Students. New York, 2012.
Bachmann, F. Lyle,and S. Adrian Palmer. Language Testing in Practice: Design and Developing Useful Language Tests. Oxford: University Press, 1996.
Bygate, Martin. Speaking. Oxford: Oxford University Press, 1991.
Goh, Christine C.M., and Anne Burns. Teaching Speaking: a Holistic Approach. New York: Cambridge University Press, 2012.
Hatch, Evelyn. Discourse and Language Education. Cambridge: Cambridge University Press, 2000.
Katamba, Francis. English Words: Structure, History. New York, 2005.
McCarthy, M., R. Carter. Language as Discourse: Perspective for Language Teaching. Essex: Longman, 1994.
McQuiggan, Scott, Jamie McQuiggan, Jennifer Sabourin, and Lucy Kosturko. Mobile Learning: a Handbook for Developers, Educators, and Learners. Wiley, 2015.
Roach, Peter. Phonetics. Oxford: Oxford University Press, 2001.
Thornbury, Scott. An A-Z of ELT. Oxford: Macmillan, 2006.
Recommended resources
Archer, Dawn, Aijmer Karin, and Anne Wichmann. Pragmatics: an Advanced Resource Book for Students. New York, 2012.
Bachmann, F. Lyle,and S. Adrian Palmer. Language Testing in Practice: Design and Developing Useful Language Tests. Oxford: University Press, 1996.
Bygate, Martin. Speaking. Oxford: Oxford University Press, 1991.
Goh, Christine C.M., and Anne Burns. Teaching Speaking: a Holistic Approach. New York: Cambridge University Press, 2012.
Hatch, Evelyn. Discourse and Language Education. Cambridge: Cambridge University Press, 2000.
Katamba, Francis. English Words: Structure, History. New York, 2005.
McCarthy, M., R. Carter. Language as Discourse: Perspective for Language Teaching. Essex: Longman, 1994.
McQuiggan, Scott, Jamie McQuiggan, Jennifer Sabourin, and Lucy Kosturko. Mobile Learning: a Handbook for Developers, Educators, and Learners. Wiley, 2015.
Roach, Peter. Phonetics. Oxford: Oxford University Press, 2001.
Thornbury, Scott. An A-Z of ELT. Oxford: Macmillan, 2006.