Thesis info Porovnání úrovně finanční gramotnosti žáků 9. třídy na Základní škole Bratranců Veverkových Pardubice a 3. a 4. ročníku osmiletého Gymnázia Dr. Josefa Pekaře v Mladé Boleslavi
- The following mandatory fields are not filled in for this Thesis.: Title in English
Main topic
Porovnání úrovně finanční gramotnosti žáků 9. třídy na Základní škole Bratranců Veverkových Pardubice a 3. a 4. ročníku osmiletého Gymnázia Dr. Josefa Pekaře v Mladé Boleslavi
Main topic in English
Comparing a level of financial literacy of the ninth grade pupils at elementary school Bratranců Veverkových in Pardubice and grammar school students Dr. Josefa Pekaře in Mladá Boleslav from the third to fourth grade.
Title according to student
Porovnání úrovně finanční gramotnosti žáků 9. třídy na Základní škole Bratranců Veverkových Pardubice a 3. a 4. ročníku osmiletého Gymnázia Dr. Josefa Pekaře v Mladé Boleslavi
Stěžejním obsahem mé bakalářské práce je vymezení pojmu finanční gramotnosti. Za cíl si kladu porovnání úrovně finanční gramotnosti žáků 2. stupně základní školy a odpovídajících ročníků víceletého gymnázia. Následující kapitoly se stručně věnují vzniku a vývoji peněz a systému budování finanční gramotnosti. V teoretické části jsou obsaženy i metody výuky, aplikace a způsoby zvýšení finanční gramotnosti u dětí, respektive žáků základních škol a víceletých gymnázií. Praktická část bakalářské práce se zabývá kvantitativním výzkumem provedeným na základě dotazníkového šetření.
Annotation in English
The main focus of my bachelor thesis is defining the term financial literacy. I aim for a comparison of financial literacy of middle school students and adequate years of grammar school. The following chapters briefly deal with origins and evolution of money and with the system of building a financial literacy. The theoretical part also includes methods of teaching, application and ways of improving financial literacy of children, respectively students of primary and grammar schools. The practical part deals with quantitative research based on questionnaires.
Keywords
peníze, finanční gramotnost, finanční vzdělávání, metody výuky, kritéria
Keywords in English
money, financial literacy, financial education, methods of teaching, criteria
Length of the covering note
80 s. (127 163 znaků)
Language
CZ
Annotation
Stěžejním obsahem mé bakalářské práce je vymezení pojmu finanční gramotnosti. Za cíl si kladu porovnání úrovně finanční gramotnosti žáků 2. stupně základní školy a odpovídajících ročníků víceletého gymnázia. Následující kapitoly se stručně věnují vzniku a vývoji peněz a systému budování finanční gramotnosti. V teoretické části jsou obsaženy i metody výuky, aplikace a způsoby zvýšení finanční gramotnosti u dětí, respektive žáků základních škol a víceletých gymnázií. Praktická část bakalářské práce se zabývá kvantitativním výzkumem provedeným na základě dotazníkového šetření.
Annotation in English
The main focus of my bachelor thesis is defining the term financial literacy. I aim for a comparison of financial literacy of middle school students and adequate years of grammar school. The following chapters briefly deal with origins and evolution of money and with the system of building a financial literacy. The theoretical part also includes methods of teaching, application and ways of improving financial literacy of children, respectively students of primary and grammar schools. The practical part deals with quantitative research based on questionnaires.
Keywords
peníze, finanční gramotnost, finanční vzdělávání, metody výuky, kritéria
Keywords in English
money, financial literacy, financial education, methods of teaching, criteria
Research Plan
Bakalářská práce se v teoretické části bude zabývat vznikem a vývojem peněz, úrovní finanční gramotnosti žáků a metodou výuky finanční gramotnosti. V teoretické části bude dále zjišťováno, jakým způsobem jsou žáci vychováváni k finanční zodpovědnosti, odkud žáci peníze získávají a jak s nimi nakládají.
V praktické části bakalářské práce bude proveden kvantitativní výzkum. Student zvolí metodu dotazníků pro žáky 2. stupně základní školy a 3. a 4. ročníku osmiletého gymnázia. Výsledky z dotazníků použije pro porovnání úrovně finanční gramotnosti žáků základní školy a gymnázia.
Cílem bakalářské práce je zjištění úrovně finanční gramotnosti žáků 2. stupně základní školy a 3. a 4. ročníku osmiletého gymnázia.
Research Plan
Bakalářská práce se v teoretické části bude zabývat vznikem a vývojem peněz, úrovní finanční gramotnosti žáků a metodou výuky finanční gramotnosti. V teoretické části bude dále zjišťováno, jakým způsobem jsou žáci vychováváni k finanční zodpovědnosti, odkud žáci peníze získávají a jak s nimi nakládají.
V praktické části bakalářské práce bude proveden kvantitativní výzkum. Student zvolí metodu dotazníků pro žáky 2. stupně základní školy a 3. a 4. ročníku osmiletého gymnázia. Výsledky z dotazníků použije pro porovnání úrovně finanční gramotnosti žáků základní školy a gymnázia.
Cílem bakalářské práce je zjištění úrovně finanční gramotnosti žáků 2. stupně základní školy a 3. a 4. ročníku osmiletého gymnázia.
Recommended resources
FRIEDMAN, Milton. Za vším hledej peníze. Grada Publishing, 1997. 264 s. ISBN 80-7169-480-0.
VONDRA, Roman. Peníze v moderních českých dějinách. Nakladatelství Academia Praha, 2012. ISBN 978-80-200-2130-4.
OSIČKOVÁ, Klára. Rozvoj finanční gramotnosti na základních školách. Brno: PeF MU, 2011. Diplomová práce.
HOLÁSKOVÁ, Petra. Výuka finanční gramotnosti na základních školách. Brno: PeF MU, 2011. Diplomová práce.
KIYOSAKI, Robert. Bohatý táta - chudý táta. Vydavatelství PRAGMA, 2012. ISBN 80-7205-822-3.
Recommended resources
FRIEDMAN, Milton. Za vším hledej peníze. Grada Publishing, 1997. 264 s. ISBN 80-7169-480-0.
VONDRA, Roman. Peníze v moderních českých dějinách. Nakladatelství Academia Praha, 2012. ISBN 978-80-200-2130-4.
OSIČKOVÁ, Klára. Rozvoj finanční gramotnosti na základních školách. Brno: PeF MU, 2011. Diplomová práce.
HOLÁSKOVÁ, Petra. Výuka finanční gramotnosti na základních školách. Brno: PeF MU, 2011. Diplomová práce.
KIYOSAKI, Robert. Bohatý táta - chudý táta. Vydavatelství PRAGMA, 2012. ISBN 80-7205-822-3.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Student přistoupil k obhajobě své práce připravený. Odpověděl na všechny otázky členů komise, metodologické nedostatky se snažil zdůvodnit. Obhajoba proběhla řádně.