Tato bakalářská práce má za úkol prozkoumat rétorické a komunikační metody v motivační literatuře z českého nakladatelství Motto. Celkově je rozdělena na tři hlavní části. V první jsou vysvětleny pojmy motivační literatura a literatura určená ženám. V další je představeno nakladatelství Motto a jeho produkce. Poslední část je zároveň hlavní. Pro zkoumání rétorických a komunikačních metod bylo vybráno pět titulů, které jsou jednotlivě podrobeny analýze. V závěru jsou všechny vyzkoumané jevy shrnuty a porovnány.
Anotace v angličtině
This thesis aims to explore rhetorical and communication methods in motivational literature from the Czech Motto Publisher. Overall, thesis is divided into trhee main parts. The first part explains the concepts of motivational literature and literature for women. Second part presents the Motto publisher and their production. The last part is simultaneously the main one. Five titles were selected for exploring rhetorical and communication methods and individual analysis. In the conclusion is a comparison and summarization of all explored phenomena.
Klíčová slova
Nakladatelství Motto, motivační literatura, literatura pro ženy, rétorika, komunikace
Klíčová slova v angličtině
Motto publisher, motivational literature, literature for women, rhetoric, communication
Rozsah průvodní práce
65 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce má za úkol prozkoumat rétorické a komunikační metody v motivační literatuře z českého nakladatelství Motto. Celkově je rozdělena na tři hlavní části. V první jsou vysvětleny pojmy motivační literatura a literatura určená ženám. V další je představeno nakladatelství Motto a jeho produkce. Poslední část je zároveň hlavní. Pro zkoumání rétorických a komunikačních metod bylo vybráno pět titulů, které jsou jednotlivě podrobeny analýze. V závěru jsou všechny vyzkoumané jevy shrnuty a porovnány.
Anotace v angličtině
This thesis aims to explore rhetorical and communication methods in motivational literature from the Czech Motto Publisher. Overall, thesis is divided into trhee main parts. The first part explains the concepts of motivational literature and literature for women. Second part presents the Motto publisher and their production. The last part is simultaneously the main one. Five titles were selected for exploring rhetorical and communication methods and individual analysis. In the conclusion is a comparison and summarization of all explored phenomena.
Klíčová slova
Nakladatelství Motto, motivační literatura, literatura pro ženy, rétorika, komunikace
Klíčová slova v angličtině
Motto publisher, motivational literature, literature for women, rhetoric, communication
Zásady pro vypracování
Tématem práce budou vybrané publikace takzvané motivační literatury určené zejména ženám z produkce nakladatelství Motto. Analyzovány budou rétoricky působivé tematické a motivické, kompoziční a jazykové, obecně stylistické prostředky využívané v tomto typu textů. Přednostní pozornost přitom bude věnována výskytům literárních struktur, například esejistických tendencí nebo storytellingu v kontextu různých narativních způsobů a forem, metaforického jazyka aj.
Zásady pro vypracování
Tématem práce budou vybrané publikace takzvané motivační literatury určené zejména ženám z produkce nakladatelství Motto. Analyzovány budou rétoricky působivé tematické a motivické, kompoziční a jazykové, obecně stylistické prostředky využívané v tomto typu textů. Přednostní pozornost přitom bude věnována výskytům literárních struktur, například esejistických tendencí nebo storytellingu v kontextu různých narativních způsobů a forem, metaforického jazyka aj.
Seznam doporučené literatury
BUTLER-BOWDON, Tom. Nic není nemožné: 50 klíčových knih motivační literatury. Praha: Metafora, 2003. ISBN 80-86518-19-1.
FIALOVÁ, Alena (ed.). V souřadnicích mnohosti: česká literatura první dekády jednadvacátého století v souvislostech a interpretacích. Praha: Academia, 2014. Literární řada. ISBN 978-80-200-2410-7.
HALADA, Jan. Encyklopedie českých nakladatelství 1949-2006. Praha: Libri, 2007. ISBN 978-80-7277-165-3.
HOFFMANNOVÁ, Jana. Stylistika a--: současná situace stylistiky. Praha: Trizonia, 1997. Jazykové příručky. ISBN 80-85573-67-9.
KRAUS, Jiří. Rétorika a řečová kultura. Vyd. 2., dopl. Praha: Karolinum, 2010.
ISBN 978-80-246-1829-6.
LAKOFF, George a Mark JOHNSON. Metafory, kterými žijeme. Brno: Host, 2002. Teoretická knihovna, 3. ISBN 80-7294-071-6.
SIMMONS, Annette. Přesvědčujte a ovlivňujte pomocí příběhů: storytelling. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2112-2.
Seznam doporučené literatury
BUTLER-BOWDON, Tom. Nic není nemožné: 50 klíčových knih motivační literatury. Praha: Metafora, 2003. ISBN 80-86518-19-1.
FIALOVÁ, Alena (ed.). V souřadnicích mnohosti: česká literatura první dekády jednadvacátého století v souvislostech a interpretacích. Praha: Academia, 2014. Literární řada. ISBN 978-80-200-2410-7.
HALADA, Jan. Encyklopedie českých nakladatelství 1949-2006. Praha: Libri, 2007. ISBN 978-80-7277-165-3.
HOFFMANNOVÁ, Jana. Stylistika a--: současná situace stylistiky. Praha: Trizonia, 1997. Jazykové příručky. ISBN 80-85573-67-9.
KRAUS, Jiří. Rétorika a řečová kultura. Vyd. 2., dopl. Praha: Karolinum, 2010.
ISBN 978-80-246-1829-6.
LAKOFF, George a Mark JOHNSON. Metafory, kterými žijeme. Brno: Host, 2002. Teoretická knihovna, 3. ISBN 80-7294-071-6.
SIMMONS, Annette. Přesvědčujte a ovlivňujte pomocí příběhů: storytelling. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2112-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Studentka představila téma práce, cíle a zvolenou metodu. 2. vedoucí práce a oponent seznámili komisi s posudky. 3. Studentka reagovala na otázky obsažené v posudcích a na další dotazy členů komise. 4. Diskuse.