Bakalářská práce se zabývá využitím grafických online nástrojů v rámci podpory marketingové komunikace firem na sociálních sítích. V první části je definován marketing a specifika marketingové komunikace v online prostoru. Druhá část je zaměřena na sociální sítě a věnuje se tomu, jaké sociální sítě mohou být v rámci marketingové komunikace využity, jaké možnosti dané platformy nabízí a jakou podobu na sebe většinou marketingová komunikace na sociálních sítích bere. Třetí část se věnuje představení jednotlivých online nástrojů a jejich vlastností a funkcionalit. Čtvrtá část práce představuje popis prostředí a práce s vybraným online nástrojem. Poslední část pak popisuje a prezentuje proces tvorby konkrétní sady příspěvků na sociální sítě firmy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the use of online graphic tools in the support of marketing communication of companies on social networks. The first part defines marketing and marketing communication in the online space and its specifics. The second part focuses on social networks. This part focuses on what social networks can be used in marketing communication, what possibilities a given platform offers and what form marketing communication on social networks usually takes. The third part introduces the different online tools and their features and functionalities. The fourth part of the thesis presents practical instructions for working with the selected online tool and the last part describes and presents the process of creating a specific set of posts for a company on its social networks.
Klíčová slova
online marketing, marketingová komunikace, sociální sítě, grafické nástroje
Klíčová slova v angličtině
online marketing, marketing communication, social media, graphic editors
Rozsah průvodní práce
75 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá využitím grafických online nástrojů v rámci podpory marketingové komunikace firem na sociálních sítích. V první části je definován marketing a specifika marketingové komunikace v online prostoru. Druhá část je zaměřena na sociální sítě a věnuje se tomu, jaké sociální sítě mohou být v rámci marketingové komunikace využity, jaké možnosti dané platformy nabízí a jakou podobu na sebe většinou marketingová komunikace na sociálních sítích bere. Třetí část se věnuje představení jednotlivých online nástrojů a jejich vlastností a funkcionalit. Čtvrtá část práce představuje popis prostředí a práce s vybraným online nástrojem. Poslední část pak popisuje a prezentuje proces tvorby konkrétní sady příspěvků na sociální sítě firmy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the use of online graphic tools in the support of marketing communication of companies on social networks. The first part defines marketing and marketing communication in the online space and its specifics. The second part focuses on social networks. This part focuses on what social networks can be used in marketing communication, what possibilities a given platform offers and what form marketing communication on social networks usually takes. The third part introduces the different online tools and their features and functionalities. The fourth part of the thesis presents practical instructions for working with the selected online tool and the last part describes and presents the process of creating a specific set of posts for a company on its social networks.
Klíčová slova
online marketing, marketingová komunikace, sociální sítě, grafické nástroje
Klíčová slova v angličtině
online marketing, marketing communication, social media, graphic editors
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zmapovat a dle zvolených kritérií porovnat dostupné online nástroje pro tvorbu grafických návrhů určených k firemní marketingové komunikaci na sociálních sítích. Součástí práce je příprava jednoduchého návodu pro práci s vybraným online nástrojem.
Osnova:
- Pojem marketingová komunikace.
- Tvorba grafických návrhů na sociální sítě.
- Charakteristika a srovnání vybraných online grafických nástrojů.
- Popis práce s vybraným online nástrojem.
- Ukázka přípravy grafického příspěvku pro sociální sítě.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zmapovat a dle zvolených kritérií porovnat dostupné online nástroje pro tvorbu grafických návrhů určených k firemní marketingové komunikaci na sociálních sítích. Součástí práce je příprava jednoduchého návodu pro práci s vybraným online nástrojem.
Osnova:
- Pojem marketingová komunikace.
- Tvorba grafických návrhů na sociální sítě.
- Charakteristika a srovnání vybraných online grafických nástrojů.
- Popis práce s vybraným online nástrojem.
- Ukázka přípravy grafického příspěvku pro sociální sítě.
Seznam doporučené literatury
CHAFFEY, Dave a Fiona ELLIS-CHADWICK. Digital marketing: strategy, implementation and practice. Seventh edition. Harlow: Pearson, 2019. ISBN 978-1-292-24157-9.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0787-2.
SAMARA, Timothy. Grafický design: základní pravidla a způsoby jejich porušování. Druhé vydání aktualizované a rozšířené. Přeložil Patricie RŮŽIČKOVÁ. V Praze: Slovart, 2016. ISBN 978-80-7529-046-5.
Seznam doporučené literatury
CHAFFEY, Dave a Fiona ELLIS-CHADWICK. Digital marketing: strategy, implementation and practice. Seventh edition. Harlow: Pearson, 2019. ISBN 978-1-292-24157-9.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0787-2.
SAMARA, Timothy. Grafický design: základní pravidla a způsoby jejich porušování. Druhé vydání aktualizované a rozšířené. Přeložil Patricie RŮŽIČKOVÁ. V Praze: Slovart, 2016. ISBN 978-80-7529-046-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl obhajobu práce s názvem: Grafické online nástroje pro podporu firemní marketingové komunikace na sociálních Sítích. Cílem práce je zmapovat a dle zvolených kritérií porovnat dostupné online nástroje pro tvorbu grafických návrhů určených k firemní marketingové komunikaci na sociálních sítích. Součástí práce je příprava jednoduchého návodu pro práci s vybraným online nástrojem
Otázky dle posudku vedoucího práce:
V práci jste se zaměřil na srovnání tří online grafických editorů. Jaké jsou další online grafické nástroje, se kterými jste se v průběhu zpracování vaší bakalářské práce setkal a jaké jsou jejich výhody či nevýhody oproti vámi vybranému editoru Canva?
Jakým způsobem lze využít personalizaci a možnost šablony v online grafických nástrojích pro dosažení konzistentního vizuálního stylu a identifikaci značky na různých sociálních médiích
Otázky komise:
Proč jste zvolil pro slovo „spánek“ výraznou žlutou barvu
Výtka k formální úpravě práce (dělení slov, odkazy na obrázky)