Diplomová práce se věnuje problematice srozumitelnosti edukačního materiálu pro ženy podstupující gynekologickou operaci. Teoretická část je zaměřena na edukaci v ošetřovatelství, zdravotní gramotnost, metody hodnotící srozumitelnost textu a na gynekologické operace. Ve výzkumné části jsou zkoumány vztahy mezi výsledky srozumitelnosti edukačního materiálu a výsledky zdravotní gramotnosti respondentek. Tyto výsledky jsou také zkoumány stran demografických charakteristik, jako je věk, nejvyšší dosažené vzdělání a počet let absolvované školní docházky.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the readability of educational materials for women undergoing gyneacological surgery. The theoretical part describes information about education in nursing, health literacy, methods of evaluating the readability of the text and gyneacological surgery. The research part compares the results of readability of educational material and the results of health literacy of women respondents. It also compares these results with age, education level and number of schooling years.
The readability of educational materials for women undergoing gyneacological surgery
Rozsah průvodní práce
82 s. (113 449 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje problematice srozumitelnosti edukačního materiálu pro ženy podstupující gynekologickou operaci. Teoretická část je zaměřena na edukaci v ošetřovatelství, zdravotní gramotnost, metody hodnotící srozumitelnost textu a na gynekologické operace. Ve výzkumné části jsou zkoumány vztahy mezi výsledky srozumitelnosti edukačního materiálu a výsledky zdravotní gramotnosti respondentek. Tyto výsledky jsou také zkoumány stran demografických charakteristik, jako je věk, nejvyšší dosažené vzdělání a počet let absolvované školní docházky.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the readability of educational materials for women undergoing gyneacological surgery. The theoretical part describes information about education in nursing, health literacy, methods of evaluating the readability of the text and gyneacological surgery. The research part compares the results of readability of educational material and the results of health literacy of women respondents. It also compares these results with age, education level and number of schooling years.
The readability of educational materials for women undergoing gyneacological surgery
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. BASTABLE, S., B. Nurse as educator: principles of teaching and learning for nursing practice. 3. vyd. Sadbury: Jones and Barlett Publisher, 2008, 667 s. ISBN 978-07637-4643-8.
2. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 80-247-1369-1.
3. CHEW, L. D., BRADLEY, K. A., BOYKO, E. J. Brief Questions to Identify Patients With Inadequate Health Literacy. Family Medicine. 2004; 36 (8): s. 588-594.
4. MANDYSOVÁ, P. Příprava na edukaci v ošetřovatelství. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2016, 82 s. ISBN 978-80-7395-971-5.
5. ŠULISTOVÁ, R, TREŠLOVÁ, M. Pedagogika a edukační činnost v ošetřovatelské péči pro sestry a porodní asistentky. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2012, 192 s. ISBN 978-80-7394-246-5.
Seznam doporučené literatury
1. BASTABLE, S., B. Nurse as educator: principles of teaching and learning for nursing practice. 3. vyd. Sadbury: Jones and Barlett Publisher, 2008, 667 s. ISBN 978-07637-4643-8.
2. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 80-247-1369-1.
3. CHEW, L. D., BRADLEY, K. A., BOYKO, E. J. Brief Questions to Identify Patients With Inadequate Health Literacy. Family Medicine. 2004; 36 (8): s. 588-594.
4. MANDYSOVÁ, P. Příprava na edukaci v ošetřovatelství. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2016, 82 s. ISBN 978-80-7395-971-5.
5. ŠULISTOVÁ, R, TREŠLOVÁ, M. Pedagogika a edukační činnost v ošetřovatelské péči pro sestry a porodní asistentky. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2012, 192 s. ISBN 978-80-7394-246-5.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Doplňující otázky pro obhajobu závěrečné práce:
1. Proč jste zvolila pro zkoumání ve výzkumných otázkách dosažené vzdělání i počet let absolvované školní docházky?
2. Předpokládala jste, že budou výsledky rozdílné? A pokud ano, tak proč?
3. Můžete popsat jaké výsledky ve srovnání s Vaším výzkumem uvádí Chew a Köppen, které citujete v diskusi?