Vyučující
|
-
Matušková Lenka, Mgr. Ph.D.
-
Dubová Jindra, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Vytváření a jednání o nabídce. Odbyt a prodejní partneři. Účast na veletrhu, příprava veletrhu, strategie. Výrobní politika. Prezentace výrobků. Poptávka.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Studenti si prohloubí a rozšíří dříve získané jazykové znalosti a celkovou úroveň komunikativní kompetence. Těžištěm je rozvoj jednotlivých řečových dovedností s důrazem na systematické rozšiřování slovní zásoby a dalších jazykových prostředků použitelných v profesně zaměřených situacích.
Studenti budou schopni se vyjádřit k ekonomickým problémům a vysvětlit základní ekonomické termíny. Budou rozvíjeny komunikativní strategie pro běžné odborné situace a výuka se zaměří na zvládnutí nejdůležitějších běžných jazykových prostředků na úrovni "Prufung Wirtschaftsdeutsch International". Bude rozvíjet receptivní dovednosti, zejména práci s odbornými texty a slovníky.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KCJ/OJN1 a zároveň KCJ/JNC2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonu studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Aktivní účast na seminářích - 80 %, vypracování samostatné práce na zadané téma, prezentace, aktivní účast na semináři v SRN. Způsob atestace: zápočet - vypracování samostatné práce na zadané téma.
|
Doporučená literatura
|
-
BUHLMANN, R. FEARNS, A. Wirtschaftsdeutsch von A-Z. Langenscheidt, 1995.
-
EISMANN, A. Wirtschaftskommunikation Deutsch 1, 2. München, 2000.
-
HÖPPNEROVÁ, V., KERNEROVÁ, J. Němčina v hospodářství. Ekopress, 2010.
-
CHRISTMANN, V., FREIER, J., SCHWIND, V., WENZ, G. Allgemeine Wirtschaftslehre. Stam-Verlag, 1993.
-
KETTNEROVÁ, D., TESAŘOVÁ, L. Němčina pro komerční praxi.
-
POYET, M. R., BOELCKE, J., STRAUB, B., THIELE, P. Das Testbuch Wirtschaftsdeutsch. Langendscheidt, 2000.
|