Název předmětu | Techniky restaurování a konzervace kamene a souvisejcích materiálů III |
---|---|
Kód předmětu | ARK/TER3K |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 4 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 16 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Výuka je realizována na konkrétních památkových objektech, kdy se student pod vedením pedagoga podílí na praktické realizaci restaurátorského zásahu. Hlavní náplň předmětu spočívá osvojení základních výtvarných a řemeslných dovedností a teoretických znalostí. Předmět organicky navazuje na předměty Techniky rest. a konz. kamene I a II. Toto předmětu studenti zahajují práci na bakalářské práci. Základem výuky v tomto předmětu je příprava na samostatné restaurování konkrétního památkového objektu. Konzultace a praktická výuka je zaměřená zejména na tyto okruhy směřující ke schopnosti studentů samostatně plánovat a provádět restaurátorský zásah: - příprava restaurátorského zásahu (administrativa, transport). - Popis poškození - vytyčení cílů restaurátorského průzkumu, spolupráce se specialisty. - Vyhodnocení průzkumu a příprava návrhu koncepce restaurátorského zásahu. - Zpracování doporučeného režimu péče o památku. Obsah předmětu byl v letech 2013-2015 inovován díky projektu DOCEO PRO CULTURA - Inovace vzdělávacích programů Fakulty restaurování (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0268).
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je získání teoretických a praktických znalostí z oblasti restaurování a konzervace kamene a souvisejících materiálů. Výuka předmětu je orientována tak, aby byli ze studentů vychováni samostatní odborníci schopní jednat na odborné úrovni s technologem, historikem umění, památkářem a ostatními zúčastněnými stranami restaurování.
Student dokáže provádět stanovené etapy restaurátorského zásahu i komplexní restaurátorský zásah. |
Předpoklady |
nespecifikováno
ARK/TER1K a zároveň ARK/TER2K |
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška
Zkouška je realizována ústní formou. Prověřuje schopnost komplexního výkladu probrané látky. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta restaurování | Studijní plán (Verze): Restaurování a konzervace kamene a souvisejících materiálů (2013) | Kategorie: Umění a užité umění | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |