|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USII / FECM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USII
/
FECM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
e-Commerce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
51 / -
|
33 / -
|
11 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je, aby si studenti osvojili základní terminologii a seznámili se s principy elektronického podnikání (e-business) a elektronického obchodování (e-commerce).
|
Požadavky na studenta
|
Prezenční výuka
Zápočet je udělen za účast na cvičeních, vypracování zadaných úkolů ve stanovených termínech, vypracování a úspěšnou obhajobu semestrálního projektu.
Online výuka
Zápočet je udělen za vypracování úkolů ve stanovených termínech, vypracování a online obhajobu semestrálního projektu.
|
Obsah
|
Elektronické podnikání, etapy vývoje e-business
Analýza internetového trhu v různých oblastech podnikání
Aplikace e-commerce v oblasti B2C
E-commerce systém jako informační systém - metody modelování e-commerce systémů
Analýza a návrh elektronického obchodu, právní náležitosti elektronického obchodu
Redakční systémy, software pro tvorbu internetového obchodu
Bezpečnost elektronického obchodování
Bezpečnost v platebním styku
Elektronická komunikace a výměna dat - podstata elektronické výměny dat (EDI, ebXML)
Nástroje a systémy elektronického marketingu
SEO a obsahový marketing
Webová analytika - základní ukazatele a využití aplikace Google Analytics pro zpracování analýzy elektronického obchodu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mikulášková, P., Sedlák, M. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno, 2015. ISBN 978-80-251-4383-4.
-
Základní:
Burešová, J. Online marketing: od webových stránek k sociálním sítím. Praha: Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-1680-5.
-
Základní:
Croxen-John, D., Van Tonder, J. Optimalizace webových stránek: proč si 95 % návštěvníků vašich stránek nic nekoupí a jak to můžete změnit. Lingea, Brno, 2022. ISBN 978-80-7508-716-4.
-
Rozšiřující:
Janouch, V. Internetový marketing. Computer Press, Brno, 2020. ISBN 978-80-251-5016-0.
-
Rozšiřující:
Online marketing. Brno, 2014. ISBN 978-80-251-4155-7.
-
Rozšiřující:
Kingsnorth, S. Strategie digitálního marketingu: komplexní přístup k budování strategie pro on-line marketing. Lingea, Brno, 2022. ISBN 978-80-7508-714-0.
-
Doporučená:
DONÁT, J. E-Business pro manažery.. Praha: Grada Publishing, 2000. ISBN 80-247-9001-7.
-
Doporučená:
Chaffey, D., Ellis-Chadwick, F. Digital marketing: strategy, implementation and practice. ISBN 978-1-292-24157-9.
-
Doporučená:
Suchánek, Petr. E-commerce : elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Praha: Ekopress, 2012. ISBN 978-80-86929-84-2.
-
Doporučená:
Laudon, K., Traver, K. E-commerce: business, technology, society. Pearson Education, 2012. ISBN 978-027-3761-297.
-
Doporučená:
Kaushik, A. Webová analytika 2.0. Brno, 2011. ISBN 978-80-251-2964-7.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt týmový
|
24
|
Příprava prezentace (referátu)
|
17
|
Domácí příprava na výuku
|
10
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
vymezit elektronické podnikání a elektronické obchodování;
popsat obchodní modely elektronického obchodování;
vyznat se v legislativě v oblasti e-commerce;
definovat obchodní a funkční požadavky pro realizaci internetového obchodu;
orientovat se v oblasti tvorby a užití portálů internetového obchodování;
porozumět platebním transakcím realizovaným elektronicky, včetně jejich zabezpečení;
vysvětlit a využít základní principy internetového marketingu;
analyzovat základní statistické údaje z oblasti e-commerce.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
pracovat s nástroji pro tvorbu e-commerce portálů;
navrhnout a vytvořit jednoduchý funkční elektronický obchod;
specifikovat legislativní požadavky pro e-commerce projekty;
navrhnout základní marketingovou strategii e-shopu.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
integrovat základní znalosti informačních technologií a základní ekonomické kategorie s ohledem na elektronické obchodování;
do řešení problémů zahrnout úvahu o jejich právním rozměru;
srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Obhajoba vlastního projektu
- Prezentace
|
|
|
|