- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název dle studenta, Název v angličtině, Anotace, Anotace v angličtině, Klíčová slova, Klíčová slova v angličtině
Hlavní téma
Využití obrázkových knih Erica Carla ve výuce anglického jazyka
Tato diplomová práce bude kombinovat literární přístup s přístupem didaktickým, protože se bude věnovat využití literárního textu ve výuce anglického jazyka. V úvodu práce studentka stručně uvede literární kontext zvolené tvorby, tj. definuje dětskou literaturu, místo picture books v jejím rámci, uvede dílo Erica Carla (jeho specifika, témata, vizuální stránku). Dále studentka teoreticky zpracuje specifika a zásady tvorby školních kurikulárních dokumentů a charakterizuje cílovou skupinu žáků.
V praktické části práce diplomantka zanalyzuje relevantní kurikulární dokumenty a v souladu s nimi bude specifikovat vzdělávací obsah vyučovacího předmětu na úrovni učebních osnov i plánů vyučovacích hodin pro konkrétní cílovou skupinu žáků tak, aby do něj integrovala jednu z knih Erica Carla.
Závěrem diplomatka zhodnotí možné přínosy a úskalí navrhnutého plánu a vysloví obecnější závěr o využitelnosti zvoleného typu literárního díla ve výuce anglického jazyka.
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce bude kombinovat literární přístup s přístupem didaktickým, protože se bude věnovat využití literárního textu ve výuce anglického jazyka. V úvodu práce studentka stručně uvede literární kontext zvolené tvorby, tj. definuje dětskou literaturu, místo picture books v jejím rámci, uvede dílo Erica Carla (jeho specifika, témata, vizuální stránku). Dále studentka teoreticky zpracuje specifika a zásady tvorby školních kurikulárních dokumentů a charakterizuje cílovou skupinu žáků.
V praktické části práce diplomantka zanalyzuje relevantní kurikulární dokumenty a v souladu s nimi bude specifikovat vzdělávací obsah vyučovacího předmětu na úrovni učebních osnov i plánů vyučovacích hodin pro konkrétní cílovou skupinu žáků tak, aby do něj integrovala jednu z knih Erica Carla.
Závěrem diplomatka zhodnotí možné přínosy a úskalí navrhnutého plánu a vysloví obecnější závěr o využitelnosti zvoleného typu literárního díla ve výuce anglického jazyka.
Seznam doporučené literatury
CARLE, Eric. The Very Hungry Caterpillar. London: Puffin Books, 1974, 18 p. Picture Puffins.
DUBIN, Fraida and Elite Olshtain. Course design:developing programs and materials for language learning. New York Cambridge University Press, 1986.
DUNN, Opal. Beginning English with Young Children. Editor Monica Vincent, Roger Flavell. London: Macmillan Publishing, 1983, vi, 89 p. Essential language teaching series.
MORGAN, John, RINVOLUCRI Mario. Once Upon a Time: using stories in the language classroom. New York: Cambridge University Press, 1983.
NIKOLAJEVA, Maria, SCOTT Carole. How Picturebooks Work. 1st pbk. ed. New York: Garland Pub, 2000.
PHILLIPS, Sarah. Young Learners. New York: Oxford Universty Press, 1993.
VAN LIER, Leo. Interaction in the language curriculum:awarenes, autonomy and authenticity.London New York Longman, 1996.
WAJNRYB, Ruth. Stories: narrative activities for the language language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, vii, 248 p. Cambridge handbooks for language teachers.
WHITE, Ronald. The ELT Curriculum Oxford Blackwell, 1988.
WRIGHT, Andrew. Storytelling with Children. Oxford: Oxford University Press, 1995. Resource books for teachers.
Kritické texty k dílu E. Carla, např. z databáze jstor
Seznam doporučené literatury
CARLE, Eric. The Very Hungry Caterpillar. London: Puffin Books, 1974, 18 p. Picture Puffins.
DUBIN, Fraida and Elite Olshtain. Course design:developing programs and materials for language learning. New York Cambridge University Press, 1986.
DUNN, Opal. Beginning English with Young Children. Editor Monica Vincent, Roger Flavell. London: Macmillan Publishing, 1983, vi, 89 p. Essential language teaching series.
MORGAN, John, RINVOLUCRI Mario. Once Upon a Time: using stories in the language classroom. New York: Cambridge University Press, 1983.
NIKOLAJEVA, Maria, SCOTT Carole. How Picturebooks Work. 1st pbk. ed. New York: Garland Pub, 2000.
PHILLIPS, Sarah. Young Learners. New York: Oxford Universty Press, 1993.
VAN LIER, Leo. Interaction in the language curriculum:awarenes, autonomy and authenticity.London New York Longman, 1996.
WAJNRYB, Ruth. Stories: narrative activities for the language language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, vii, 248 p. Cambridge handbooks for language teachers.
WHITE, Ronald. The ELT Curriculum Oxford Blackwell, 1988.
WRIGHT, Andrew. Storytelling with Children. Oxford: Oxford University Press, 1995. Resource books for teachers.
Kritické texty k dílu E. Carla, např. z databáze jstor